נתניהו: "רק משפחות הורים עובדים יהנו מההטבות בחינוך"

ראש הממשלה לאחר אישור חוק חינוך חינם בממשלה: "רוצים לעודד אבות ואמהות לצאת לעבודה - הצהרונים יסובסדו רק למשפחות עובדות" ■ "לא רק שלא קיצצתי בתקציב הביטחון - אנחנו מוסיפים 3 מיליארד שקל ריאלית למערכת הביטחון"

"אנחנו יוצאים לדרך חדשה. אנחנו מתקנים היום עיוות היסטורי וזה ברכה גדולה - כבר מחודש ספטמבר רבע מיליון ילדים מגיל 3-4 יהנו מחינוך חינם", כך אמר הערב (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר אישור חוק חינוך חינם בממשלה.

"זו תוכנית גדולה שלא נכללה בדוח ועדת טרכטנברג - אנחנו קבענו שהצהרונים שמסובסדים יהיו מותנים בעבודה של 2 ההורים. רוצים לעודד אבות ואמהות לצאת לעבודה. אי אפשר לטפל בעץ החינוך בלי לטפל בשורשים - חינוך חינם מגיל 3-4. זו ברכה ויום חג למדינת ישראל".

ראש הממשלה הוסיף: "במקביל טיפלנו גם בשאלת הביטחון. שקלתי והגעתי למסקנה כי לאור האתגרים והאיומים סביבנו זה יהיה משגה לקצץ בתקציב הביטחון. יותר מכן - חשבתי שכדאי להוסיף גם לתקציב ולכן אנחנו מוסיפםים 3 מיליארד שקל לתקציב הביטחון במונחים ריאליים. את התוספות אנחנו לוקחים מתרומה של משרדים אחרים וגם של מערכת הביטחון. בנוסף, אנחנו גם מכניסים שקיפות ובקרה לתקציב הביטחון - זה ישפר את ההתייעלות במערכת ויסייע לי כראש ממשלה לעקוב ולתעדף את התקציב".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר כי "מדובר בהגשמת חלומם של שרי האוצר מזה 30 שנה להחלת סטנדרטים מתקדמים של שקיפות ובקרה על התקציב הגדול מכולם, הלא הוא תקציב הביטחון. ההחלטה החדשה תחסוך במהלך העשור הקרוב מיליארדים רבים לטובת תקציבי החינוך, הרווחה וגם לטובת תקציב צה"ל עצמו. בנוסף, הוחלט להפוך את ישראל לאחת המדינות המובילות בעולם המעניקות חינוך חינם מגיל 3 ומשקיעות בחינוך ובהכשרת הדורה בא מבעוד מועד. מדובר בשתי החלטות היסטוריות שישרתו את ישראל ואזרחיה לשנים רבות".

פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר הוועדה לשינוי חברתי כלכלי, בירך על ההחלטה ליישם את המלצות הוועדה בראשותו בנושא חוק חינוך חינם מגיל 3: "נושא החינוך הוא החלק המרכזי והמשמעותי בדוח אשר לו השלכות לטווח הקצר והארוך, ושיש לברך על נחישותו של ראש הממשלה, מר נתניהו ליישומו כבר בשנה הנוכחית. יישום ההחלטה יאפשר שוויון הזדמנויות בחברה לכלל ילדי ישראל הן במרכז והן בפריפריה ויקל מבחינה כלכלית באופן משמעותי על הורים עובדים בעלי ילדים קטנים שהם השכבה המרכזית של החברה בישראל".

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום: "אני שמח שלבסוף התבונה גברה והוחלט לצמצם בצורה משמעותית את הפגיעה בנגב ובגליל. אני שמח שהחוק עבר, מדובר בחוק חשוב. התנגדותי העזה הייתה לכך שמימון ייעשה על גבם של ילדי הנגב והגליל. הגענו להבנות עם כל הגורמים ואנו נמשיך במרץ בפיתוח הנגב והגליל והעובדה שילדי קרית שמונה לא יממנו את ילדי קיסריה היא הדבר החשוב".