אבי לוזון נחקר בחשד להטיית משחקים; שוחרר בערבות

יו"ר ההתאחדות לכדורגל נחקר במשרדי היחידה לחקירות הונאה של המשטרה, במסגרת פרשת "הכדור המרכזי"

התפתחות דרמטית בפרשת "הכדור המרכזי" שעלתה לכותרות בקיץ האחרון בכדורגל הישראלי. יושב ראש ההתאחדות, אבי לוזון, נחקר היום (א') במשך כשמונה שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה ביבנה.

בין החשדות שעולים מהחקירה: מעורבות בהטיית תוצאות משחקים, והתערבות בשיבוצי שופטים. בסיום החקירה שוחרר לוזון בתנאים מגבילים, ונאסר עליו ליצור קשר עם גורמים בהתאחדות לכדורגל.

העבירות שמיוחסות ללוזון, לכאורה, הן: מרמה, הפרת אמונים וניצול לרעה של עמדתו ומשרתו.

זו הפעם השנייה שלוזון נחקר בפרשה, הקודמת היתה לפני למעלה מחצי שנה.

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ישנו שיתוף פעולה מלא עם המשטרה על מנת שתוכל לעשות את עבודתה על הצד הטוב ביותר ולסיימה במהירות. ההתאחדות מבקשת מהמשטרה לבצע את בדיקותיה ברגישות כדי למנוע פגיעה פומבית מיותרת, שכן שם טוב הוא דבר יקר ערך שכאשר נפגע, קשה לעתים לרפאו".

פרשת "הכדור המרכזי" התפוצצה ביוני האחרון, והחשדות נסובו בעיקר סביב אנשי קבוצת הכדורגל של הפועל פ"ת. במהלך החקירה נעצרו ראשי המועדון דאז: דני לוי, תומר סיני וגל חצור. בנוסף נחקר המאמן יובל נעים, שהדריך את הקבוצה במהלך העונה שעברה וכיום מחזיק במשרה בבית"ר ירושלים.

סיני וחצור נעצרו אז בחשד כי במהלך השנה וחצי האחרונות, קשרו לכאורה קשר עם אחרים להטות תוצאות של משחקים, במסגרת הימורים בלתי חוקיים על תוצאות משחקי כדורגל של הפועל פ"ת ושל קבוצות נוספות. במהלך החקירה ביוני, נשאל לוזון האם קיבל שיחה מאחד מבעלי הפועל פ"ת, שדרש ממנו להשפיע על שיבוץ השופטים במשחקים השונים.