ברקליס על פרישת מוזס מכיל: "המניה חלשה - קנו אותה"

בבנק הופתעו מהודעת הפרישה של מוזס אבל מעריכים שתהליך המעבר צפוי לעבור בצורה חלקה ■ הבנק שיבח את תפקודו של מוזס לאורך השנים ■ ממליצים על קניית מניית כיל

הפרישה של עקיבא מוזס מתפקידו כמנכ"ל כיל ממשיכה להכות גלים בעולם העסקי בישראל, וזאת על רקע גל הפרישה של מנכ"לים מהחברות הגדולות במשק כמו שלמה ינאי מטבע וגליה מאור מבנק לאומי. היום, התייחס בנק ברקליס לפרישה של מוזס בהודעה מיוחדת שהוציא, וכללה בין היתר דברי שבח על תפקודו בחברה לאורך השנים.

בבנק ברקליס הגדירו את המהלך כמפתיע, ולמרות זאת, הם בטוחים שההודעה של מוזס על כך שהוא ימשיך לכהן בתפקיד עד למציאת מחליף וההצהרה שהוצע שלו כי הוצע לו תפקיד בחברת האם, חברה לישראל , לא תוביל לזעזעוים בחברה ומחיר המניה ישאר יציב.

"הודעת הפרישה של מוזס הייתה הפתעה עבור המשקיעים", כתבו ברקליס בהודעה שלהם. "אבל לאור ההצהרה שלו שהוא ימשיך לכהן בתפקיד שלו עד למציאת מחליף וישאר פעיל בחברה גם לאחר המינוי בשילוב עם ההודעה שהוצע לו תפקיד בחברת האם, תהליך העברת הניהול למנכ"ל החדש צפוי לעבור בצורה חלקה".

ברקליס התייחסו גם למניה של כיל והם עדיין ממליצים על קניית המניה. "אנחנו ממליצים קניית המניה למרות שהיא חלשה יחסית כרגע", נכתב בסקירה. "למרות שהיסודות של המנייה לא כל כך טובות כרגע, לטווח הארוך יש לה יסודות איתנים ביותר".

בהמשך הסקירה שיבחו בבנק את פועלו של מוזס בחברה לאורך השנים ואמרו שהוא היה בין האחראים לכך שכיל הפכה להיות שחקן משמעותי בעולם בתחום הדשנים. "הוא לקח חלק משמעותי בהחלטות של החברה שהזניקו אותה לשווקים העולמיים והפכה להיות שחקן מרכזי בתחום יצור הדשנים", נכתב בהודעה של הבנק.