ההמלצות החמות: על איזה מניות ממליץ פסגות ב-2012?

לאחר הירידות החדות בשוק המניות הישראלי בשנת 2011, מציינים בפסגות כי הרפורמות הרגולטוריות והאקלים הכלכלי הסוער ישפיעו על השוק גם השנה ■ על אילו מניות ממליץ ל-2012?

לאחר הירידות החדות בשוק המניות הישראלי בשנת 2011, בה ירד מדד ת"א 100 בכ-20%, מעריכים בבית ההשקעות פסגות כי הרפורמות הרגולטוריות בשוק האנרגיה, הדלקים והתקשורת יוסיפו להשפיע באופן דרמטי גם על תוצאות החברות בשנה הנוכחית.

בבית ההשקעות מציינים כי גם האקלים הכלכלי הסוער, יחד עם הרפורמות בשוק המזון והרכב צפויים להשפיע גם הם על שוק ההון בשנה הקרובה. מהן המניות המומלצות של פסגות ל-2012?

מזרחי טפחות - בפסגות מחזיקים בהמלצת "קנייה" על המניה, עם מחיר יעד של 41 שקל, ומעריכים כי הבנק "ערוך לאתגרים עימם תיאלץ המערכת הבנקאים להתמודד בשנת 2012 וצפוי להציף ערך לאורך זמן". בפסגות מציינים לטובה את הרווחיות הגבוהה של הבנק, המחזיק בתיק אשראי איכותי וחשיפה נמוכה יחסית לשוקי ההון.

פרוטרום - חברת תמציות הטעם וחומרי הגלם מקבלת מפסגות המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 41.6 שקל, לאור הצפיה ל"צמיחה מהירה, שיפור רווחיות לאורך זמן ומחיר תחרותי".

רמי לוי - בפסגות דובקים בהמלצת "קנייה" למניה, עם מחיר יעד של 142 שקל. בבית ההשקעות מציינים כי הרשת צומחת בקצב מהיר של כ-30% בשנה ונתפסת כהוגנת ואטרקטיבית, תוך שהם צופים כי הרווחיות הגבוהה שלה יחסית לענף "והתאמה למגמות בחברה הישראלית" צפויים להוביל להצפת ערך.

אלקטרה - מקבלת מפסגות מחיר יעד של 460 שקל, תוך הישענות על צבר גבוה ופעילות רווחית ויציבה בתחום השירותים. "בתוצאות 2012 עשויים לתמוך מימוש האחזקה ב'מגדל אלקטרה' היוקרתי בתל אביב, לפי שווי אשר יניב רווח של 300 מיליון שקל", כותבים בפסגות.

מליסרון - מקבלת מחיר יעד של 81 שקל, לאחר שביצעה את רכישת בריטיש ישראל, בעקבותיה תחזיק בכ-25 קניונים. "הרכישה מהווה מנוע צמיחה משמעותי לאור מספר רב של נכסים הנמצאים בפיתוח וצפויים להוביל לגידול משמעותי ב-FFO של החברה בשנים הקרובות", נכתב בסקירה של פסגות.

עזריאלי - מקבלת המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 102 שקל, כאשר בפסגות מציינים לטובה כי אינה ממונפת ומאד נזילה - מה שצפוי לתמוך בהרחבת פעילותה. "נכסי החברה הקיימים מתפקדים מצוין ומציגים צמיחה נאה ב-NOI מנכסים זהים", נכתב.

ישראמקו ואבנר - שתי שותפויות הגז מקבלות המלצת "קנייה" עם מחירי יעד של 0.55 ו-2.84 שקל למניה בהתאמה. "לשותפויות החזקות משותפות במאגר 'תמר' אשר צפוי לספק את עיקר תצרוכת הגז של המשק הישראלי בשנים הבאות", כותבים בפסגות, שם מציינים גם כי קידוח למטרות גילוי נפט ב"לוויתן" ברבעון הראשון של 2012 - צפוי להבהיר את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בשכבות המטרה שלו.

קבוצת דלק - עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 966 שקל, מעריכים בפסגות כי לקבוצה פורטופליו מגוון ופוטנציאל עתידי אדיר הטמון בתגליות הגז המסחריות וברישיונות שטרם פותחו, אשר "עשיים להציף ערך רב".

אלקו החזקות - מקבלת מפסגות מחיר יעד של 45 שקל, תוך ציין הפעילויות החזקות שלה בישראל בתחומי התשתיות האלקטרו-מכניות ומוצרי צריכה חשמליים, "לצד פעילות מתפתחת בתחום מקבצי דיור להשכרה בארה"ב"