בעלי קופי בין ישלם כ-600 אלף שקל בגין הפרת התחייבות כספית

ביהמ"ש חייב את דני הרשקוביץ לשלם לאיש העסקים גיורא נפתלי לאחר שהפר התחייבויות בקשר לעסקת המכירה של קופי בין מנפתלי ושותפיו ב-2008

בית משפט השלום בתל אביב חייב לאחרונה את דני הרשקוביץ, מבעלי רשת בתי הקפה קופי בין שקרסה, לשלם כ-600 אלף שקל לאיש העסקים גיורא נפתלי, מבעלי השליטה בחברת מי עדן ולחברת נ-גיא השקעות שבבעלותו.

זאת, לאחר שהרשקוביץ לא הצליח להתגונן מפני התביעה שהגיש נפתלי נגדו, נגד דני וורנר, שותפו לשליטה בקופי בין, ונגד חברת סיטי פוד, בטענה כי ורנר והרשקוביץ הפרו את התחייבויותיהם הכספיות כלפי התובעים, בקשר לעסקת המכירה של קופי בין מנפתלי ושותפיו לדני ורנר ולהרשקוביץ ב-2008.

"בהעדר התייצבות מטעם דני הרשקוביץ, ובהעדר תצהיר עדות ראשית, הנני נותן פסק דין נגד הרשקוביץ בגין מלוא סכום התביעה ומחייב אותו לשלם לתובעים 587,329 שקל, פסק השופט מיכאל תמיר. בנוסף, קבע השופט כי הרשקוביץ ישלם לנפתלי ולחברה 46 אלף שקל בגין שכ"ט עו"ד והוצאות משפט.

בפתח הדיון בתביעה שנערך בשבוע שעבר, טען בא כוחו של נפתלי, עו"ד איתן לירז, כי הרשקוביץ לא התייצב לדיון ולא הגיש תצהירים לתיק מכיוון שאין לו כסף והוא עומד להגיש בקשה כי יוכרז שהוא פושט רגל. בנסיבות אלה, החליט השופט לקבל במלואה את התביעה נגד הרשקוביץ. עם זאת, התביעה נגד ורנר ונגד סיטי פוד ממשיכה להתנהל בבית המשפט השלום בתל אביב.

לפני כשלוש שנים מכר נפתלי את חלקו בקופי בין לסיטי פוד שבבעלות ורנר והרשקוביץ, ובתחילת 2010 הגיש תביעה נגד הרוכשים, בטענה כי הם התחייבו לשלם לו סכומי כסף במסגרת הסכם המכירה של קופי בין, אך סדרת ההמחאות שמסרו לו חוללה בשל העדר כיסוי מספיק ולאחר שחשבונה של סיטי פוד הוכרז כמוגבל.

במהלך 2010 נקלעה סיטי פוד לקשיים כלכליים משמעותיים, והוגשו נגדה ונגד ורנר מספר תביעות נוספות וכן ובקשות עיקול. באוקטובר 2010 מינתה ‎‎סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, מינתה את עו"ד מור נרדיה ממשרד לוי טילר ושות' למפרק של חברת סיטי פוד. הרשת, שכללה עשרות סניפים חדלה מלפעול בישראל ורק שני זכיינים של הרשת, הפועלים בת"א ובירושלים ממשיכים להפעיל בתי קפה תחת המותג קופי בין.