"החרפת משבר החוב תוביל את האירו לשפל כל הזמנים"

כך לפי הערכותיהם של אנליסטים ■ מנגד, אנליסטים אופטימיים רבים סוברים כי האירו דווקא יתייצב ולאחר מכן יעלה לרמה של 1.34 דולר

בעוד המשבר האירופי מאיים למוטט את מטבע האירו והאיחוד עצמו ניצב בפני סכנת מיתון, אנליסטים רבים צופים כי הארו ימשיך להיחלש מול הדולר זה השנה השלישית ויגיע לרמה הנמוכה ביותר מאז הולדתו ב-1999.

"אני צופה כי האירו ייפול לרמה של 1.24 דולר בתוך כ-6 חודשים", אומר ניק בנברוק, מנהל אסטרטגיות המט"ח בבנק וולס פרגו. הכלכלנים של הבנק ווסטפאק, פסימיים אף יותר ולדעתם האירו יצנח לרמה של 1.2 דולר בחודשים הקרובים, "כל עוד משבר החוב האירופי ימשיך ויעמיק יותר", הם מציינים.

"הבנק המרכזי האירופי (ECB) ימשיך לבצע הקלות נוספות במהלך 2012 וימשיך במגמת הורדת שיעור הריבית, זאת לאחר שהוא הוריד אותה פעמיים בחודשיים האחרונים, כל עוד המיתון מתקרב לאירופה וארה"ב דווקא מצביעה על התאוששות", אומר בנברוק. "כל הנתונים הפונדמנטלים מצביעים על המשך היחלשות האירו".

כזכור, האירו נחלש בכ-6.5% ב-2010 וב-3.2% ב-2011 - הביצועים החלשים ביותר של האירו מול רוב המטבעות של המדינות המפותחות. התחזיות הפסימיות ביותר צופות כי האירו יצלול לרמה של 1.17 דולר ואילו האופטימיות יותר צופות ראלי שבאמצעותו האירו יטפס לרמה של 1.45 דולר.

אנליסטים אופטימיים רבים סוברים, כי הפעולות האקטיביות שנוקט הבנק האירופי המרכזי יסייעו לאושש את האירו. לטענתם, ה-ECB יאיץ את רכישות האג"ח של המדינות הבעייתיות ובמקביל המנהיגים פועלים ליצירת האיחוד הפיסקאלי. לפיכך, "האירו יתייצב בעתיד הקרוב ולאחר מכאן יתחיל לעלות לרמה של 1.34 דולר", אומר ג'ון נורמנד, אסטרטג המטבעות בבית ההשקעות ג'יי פי מורגן.