חשד: עו"ד ישראלי הונה בנקים מצריים ב-19 מיליון ש'

עו"ד ג'סאר אשרף מבאקה אל-גרביה חשוד בכך שהוציא במרמה מבנקים מצריים 19 מיליון שקל על ידי שימוש במסמכים מזויפים ■ מעצרו הוארך ב-5 ימים

הותר לפרסום: עורך דין ישראלי חשוד בהונאה בהיקף של כ-19 מיליון שקלים של בנקים מצריים אותם ייצג, ובניסיון להלבין את הכסף שהוציא במירמה.

סגן נשיא בימ"ש השלום בקריות, ד"ר מרדכי ארגמן, האריך הבוקר (ד') בחמישה ימים את מעצרו של עו"ד ג'סאר אשרף (38) מבאקה אל-גרביה. אשרף, שנעצר שלשום (ב') חשוד בכך שהוציא במרמה מבנקים מצריים 19 מיליון שקל שייצגם בישראל, על ידי שימוש במסמכים מזויפים. המשטרה חושדת כי חלק ניכר מהכסף הוצא במירמה על ידי אשרף באמצעות מצג שווא שכלל זיוף מסמכים בפני הבנקים, לקוחותיו, כאילו הוא שילם בשמם 8.5 מיליון שקל, כאגרת פתיחת תיק בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בעוד שלמעשה, את הסכום הזה שקיבל מלקוחותיו, לצרכי "האגרה", הוא לקח לכיסו הפרטי.

"מדובר בפרשייה שמעורבים בה אנשים נוספים שטרם נחקרו ומחומר החקירה שהוצג בפני בית המשפט עולה כי קיימות ראיות הקושרות לכאורה את אשרף לעבירות המיוחסות לו", כתב השופט ארגמן בהחלטתו על הארכת המעצר. עוד נאמר במהלך דיון הארכת המעצר כי המסמכים שנתפסו וכן יתר המעורבים בפרשה אינם נמצאים בארץ, וככול הנראה הם נמצאים במצרים.

במהלך הארכת המעצר טען בא כוחו של אשרף, עו"ד עודד גזית ממשרד עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט ושות', כי לא הייתה סיבה לעצור את אשרף, מכיוון שהסכסוך בין הצדדים הוא מוכר ואשרף גם פנה למשטרה ביוזמתו בעניין. עוד טען עו"ד גזית כי המעצר הוא אמצעי טקטי של המשטרה שנועד לשבור את אשרף, ואינו מוצדק.

יצוין כי במקביל לתלונה שהגישו נגד אשרף במשטרה מנהלים הבנקים המצריים הליכים אזרחיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד אשרף, סביב מערכת היחסים ביניהם ומעשי ההונאה הנטענים. לגלובס נודע כי התלונה למשטרה נגד עו"ד אשרף התקבלה בעקבות מינויה של יועצת משפטית חדשה לאחר הבנקים המצריים, שהחליטה להעביר את פסי הסכסוך שבין הבנק לבין אשרף לפסים פליליים ולהתלונן נגדו.

אשרף חשוד בביצוע עבירות של איסור הלבנת הון - הסתרת מקור הרכוש, גניבת נכס שבפיקוחו, מירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות.

גם מעצרו של עו"ד אמיר מואסי (36), שמועסק במשרדו של אשרף וחשוד כי סייע בידיו של ליצור את מצג השווא כאילו שולם סך של כ-8.5 מיליון שקל כאגרת בימ"ש, באמצעות זיוף מסמכים, הוארך היום על ידי ביהמ"ש.

מואסי חשוד בביצוע עבירות של איסור הלבנת הון, גניבת נכס שבפיקוחו, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף.