הנקראות ביותר

תביעה ייצוגית נגד פנגו: גובה דמי שירות בניגוד לתנאי המכרז

"פנגו מתהדרת בפרסומיה בכך שמעבר לתשלום עלות זמן החניה אין היא גובה לכאורה דמי מנוי, אולם בפועל מצאה דרך מתוחכמת לגביית דמי מנוי חודשיים מלקוחותיה 'בדלת אחורית'"

האם חברת פנגו מטעה את לקוחותיה וגובה מהם דמי שירות שלא כדין? כך לפחות נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בגובה 18.5 מיליון שקל שהוגשה היום (ג') נגד החברה בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה.

חברת פנגו, המספקת שירותי חניה באמצעות הטלפון הסלולרי, זכתה במכרז של המרכז לשלטון מקומי לאספקת שירותי החניה ומחויבת על פי תנאי המכרז לספק לציבור הלקוחות שמעוניין בכך שירות תזכורות באמצעות הטלפון (הודעה קולית או מסרון) על כך שזמן החניה בתשלום עומד להסתיים.

לטענת התובע הייצוגי, דוד יריב, פנגו מחויבת לעדכן את לקוחותיה המעוניינים בשירות התזכורות כי בפניהם עומדת האפשרות לשלם עבור תזכורת בודדת בלבד - שעלותה מסתכמת במספר בודד של אגורות. בפועל, נטען בכתב התביעה, מעלימה החברה מלקוחותיה את דבר האפשרות לגבייה עבור כל תזכורת, וגובה באותה אצטלה דמי שירות חודשיים קבועים מכל לקוח בסך של 4.90 שקל.

כך, למשל, באתר האינטרנט של פנגו קיימת רק האפשרות של דמי שירות חודשיים, ואין זכר לקיומו של שירות תזכורות בודד. גם נציגי השירות של החברה לא מציגים בפני הצרכן הפוטנציאלי אפשרות של תשלום עבור תזכורת בודדת. המשמעות המעשית, נטען בכתב התביעה, היא שציבור הלקוחות נאלץ לשלם עבור שירות התזכורות סכום העולה במאות אחוזים על הסכום אותו יכול היה לשלם עבור השירות הבסיסי של תזכורות בודדות לכל חניה וחניה. במקרים רבים הלקוח נאלץ לשלם את דמי השירות הקבועים, למרות שכלל לא החנה את רכבו ולו פעם אחת במשך חודש במקום שבו נזקק לחניה סלולרית.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין חיים פינץ ורועי קדם, נטען עוד כי חברת פנגו "הפרה ומפרה את חובותיה על פי תנאי המכרז של מרכז השלטון המקומי ואינה מספקת לציבור שירות תזכורת בודד אלא שירות תזכורת כולל בלבד, כאשר התמורה הנגבית על ידה מציבור המנויים מנותקת מכמות שימושיו של כל מנוי בפועל בשירותי המשיבה ומעלות ההתראות שנשלחו אליו בפועל".

עוד נטען כי "פנגו מתהדרת בפרסומיה בכך שמעבר לתשלום עלות זמן החניה אין היא גובה לכאורה דמי מנוי, אולם בפועל מצאה דרך מתוחכמת לגביית דמי מנוי חודשיים מלקוחותיה 'בדלת אחורית'. היא מנצלת את בורותם של הלקוחות הנרשמים לשירות התזכורת הכולל ומקבלים זאת כגזירה משמיים ואינם מודעים כלל להתנהלותה הלא חוקית של המשיבה".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות