סקר: לפיד נחשב לאמין ביותר מכל ראשי המפלגות הגדולות

סקר שערך מכון Shiluv Millward Brown עבור mako קובע: כ-40% חושבים שיחימוביץ' היא שיכולה להביא לצדק חברתי, כחמישית מהנשאלים בטוחים בכוחו של נתניהו להביא לשלום עם שכנינו, וכ-10% בטוחים שיצביעו ללפיד

יאיר לפיד נתפס כפוליטיקאי האמין ביותר ביחס לכל ראשי המפלגות הגדולות. כך קובע סקר שערך מכון הסקרים "שילוב מילוורד בראון" עבור mako לפי מדגם מייצג באוכלוסייה בגילאי 18 ומעלה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחשב לפי תוצאות הסקר כפוליטיקאי השלישי האמין ביותר (11 אחוזים הגדירו אותו כאמין ביותר. יו"ר מפלגת קדימה, ציפי לבני, נותרת בתחתית הרשימה (5 אחוזים הגדירו אותה כאמינה ביותר), ונתפסת כאמינה מעט יותר מאריה דרעי (2 אחוזים). לעומתם, לפיד ויו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', זוכים לאמון הרב ביותר של הנשאלים בסקר, גם בקרב מצביעי קדימה, ונחשבים כאמינים יותר בקרב בעלי השכלה גבוהה לעומת בעלי השכלה נמוכה יותר.

לפיד נחשב למועמד האמין ביותר גם בקרב 39 אחוזים ממצביעי קדימה, בעוד את לבני מציבים מצביעיה מהבחירות האחרונות במקום השלישי בלבד (16 אחוזים). מצביעי הליכוד, לעומת זאת, ממשיכים להאמין שנתניהו, לו הצביעו בבחירות האחרונות, הוא האמין ביותר.

נתניהו מוביל בביטחון

כשהציבור נשאל איזה מבין המועמדים יגרום לתחושת הביטחון הגבוהה ביותר, נראה שהוא מוכן להניח בצד שאלות של אמון. לפי תוצאות הסקר, נתניהו הוא שמשרה את הביטחון הרב ביותר בקרב הציבור (26 אחוזים). לבני לעומתו, ממוקמת במקום הרביעי, אך באופן מפתיע, רוב מוחץ מתוך האנשים שבחרו בה כמי שמשרה עליהם את תחושת הביטחון הגבוהה ביותר, הם דווקא גברים.

לפיד ממוקם במקום השני ברשימה לאחר נתניהו ובמקום השלישי ממוקם איווט ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו. עם זאת, בקרב בעלי ההשכלה נמוכה (תיכונית ומטה) ליברמן גובר על לפיד.

יחימוביץ' - פופולריות בנושאים חברתיים

שלי יחימוביץ' כנראה הצליחה להבהיר היטב את עמדותיה הסוציאל דמוקרטיות לציבור הרחב. כשמשתתפי הסקר נשאלים מי לדעתם ידאג לצדק חברתי, 40 אחוזים מתוכם בוחרים ביחימוביץ' במקום הראשון. יו"ר מפלגת העבודה, הנבחרת למקום הראשון בתחום גם בקרב מצביעי הליכוד, זוכה למידה רבה במיוחד של פופולריות בקרב בני 40 ומעלה. הנשאלים המבוגרים יותר, מביעים תמיכה רבה יותר ביחימוביץ' באופן עקבי גם בתחומים האחרים עליהם נשאלו.

בניגוד לתדמיתה של יחימוביץ' כנציגת המעמד הבינוני-נמוך, המתחרה החדש שלה לפיד נתפס כמי שמייצג את המעמד הבינוני-גבוה. אך זה לא מונע מ-24 אחוזים מהנשאלים לבחור בו כמי שיביא למימוש דרישות המפגינים למען צדק חברתי והוא ממוקם במקום השני.

חולשתה של לבני בתחום החברתי, באה גם היא לידי ביטוי והיא ממוקמת אחרונה עם שני אחוזים בלבד המאמינים שתביא לשיפור במצב החברתי.

נתניהו יביא שלום?

18 אחוזים מהנשאלים חושבים שנתניהו הוא הסיכוי הגבוה ביותר להביא שלום עם הפלשתינאים. לפיד מקבל 16 אחוזים. אך אם תשאלו את בני ה-40 ומעלה הם יציבו אותו במקום הראשון עם הסיכוי הרב ביותר להביא לשלום עם שכננו.

עם זאת, מי שהצביעו בבחירות הקודמות לקדימה עדיין מאמינים שמי שיכולה להביא לחתום על הסכם השלום עם הפלשתינאים היא יו"ר המפלגה בה הם בחרו.

לפיד צריך להתמודד עצמאית

לפי תוצאות הסקר על לפיד לרוץ בראש מפלגה חדשה בראשותו ולא לחבור למפלגה קיימת.

בתשובה לשאלה: האם את/ה מתכוונ/ת להצביע ליאיר לפיד בבחירות הקרובות, ענו 10 אחוזים כי הם בטוחים שיצביעו ללפיד, 22 אחוזים חושבים שיצביעו לו, 26 אחוזים קבעו שהם בטוחים שלא יצביעו ללפיד, ואילו 17 אחוזים נוספים דיווחו שהם חושבים שלא יצביעו לו בבחירות.

כשישים אחוזים מתוך מי שהביעו בו תמיכה מעידים שיצביעו לו רק אם יקים מפלגה עצמאית.