תוכנית הקלה כמותית נוספת? ה'פד' ידון בכך החודש

ועדת השוק הפתוח של ה'פד' תדון בנושא בפגישתה ב-25-24 בינואר, כאשר לאחר מכן יספק ה'פד' תחזיתו לגבי שערי הריבית, האינפלציה ושיעורי הצמיחה

האם נראה בקרוב תוכנית הקלה כמותית נוספת של הפדרל ריזרב בארה"ב? בכירי הבנק המרכזי האמריקני שוקלים ברצינות צעדים חדשים להמרצת הכלכלה האמריקנית ובמיוחד שוק הדיור האמריקאי.

אחד הכלים הנשקלים על ידי ה'פד' הוא תוכנית נוספת של הרחבה כמותית, רעיון שנדחה לא מזמן על ידי ה'פד'. ועדת השוק הפתוח של ה'פד' תדון בנושא בפגישתה ב-25-24 בינואר, כאשר לאחר מכן יספק ה'פד' תחזיתו לגבי שערי הריבית, האינפלציה ושיעורי הצמיחה.

בתקופה האחרונה סיפקו ראשי ה'פד' דיעות סותרות לגבי תוכנית שכזו. ראש שלוחת ה'פד' בסאן פרנסיסקו, ג'ון וויליאמס, אמר כי על ה'פד' להיות מוכן להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו, הוא לא ציין מדיניות ספציפית כמו סבב נוסף של הקלה כמותית. עם זאת, הוא אמר כי "הצמיחה הולכת להיות איטית באופן מתסכל" וכי "שיעור האבטלה יישאר גבוה מאוד בשנים הבאות". בכירה נוספת ב'פד', סנדרה פינאלטו, ראש שלוחת ה'פד' בקליבלנד וחברת ועדת השוק הפתוח, רמזה כי יש צורך בתוכנית כזו. היא ציינה כי החלטות העבר של ה'פד' ביחס לריבית והמדיניות המוניטרית היו טובות, וכי היא תמכה ב"החלטות המדיניות של ה'פד', ויש עדויות שהן היו אפקטיביות".

ראש שלוחת סנט לואיס של ה'פד', ג'יימס בולארד, אמר כי לא סביר שתתבצע הקלה כמותית נוספת בזמן הקרוב בהתחשב בנתונים הכלכליים האחרונים שפורסמו בארה"ב. "אני לא חושב שזה (תוכנית רכישות) סביר כרגע, בגלל הטון הכללי של הנתונים שמתפרסמים - שהוא חזק מאד כעת", אמר בולארד במסיבת עיתונאים. "המדיניות של ה'פד' כבר מקלה והכלכלה משתפרת, מה שאומר שכרגע אנחנו יכולים פשוט לחכות".