מעוז בערוץ 2: "קוראים לי ללכת לפוליטיקה"

מעוז, לשעבר הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, בראיון ל"אולפן שישי": "במדינת ת"א אסור לדבר על סוג מסוים של גזענות" ■ "למה אין על השטרות יוצאי ארצות האסלאם?"

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, התראיין היום ב"אולפן שישי" בערוץ 2, והגיב על פיטוריו מבית ההשקעות אקסלנס, לאחר התבטאויותיו במכללת ספיר השבוע.

"יצאתי ממכללת ספיר, עוד לא הגעתי אפילו לאשקלון וקיבלתי טלפון. התקשרו אלי מההנהלה, בלי להזכיר שמות, ואומרים לי או שתתפטר או שתפוטר. הייתי המום, עולמי חרב. אמרתי: 'תחזור שנית, על מה אתה מדבר?' אמרתי שאני רוצה לחשוב על זה".

בתשובה לשאלה אם בבית ההשקעות ציינו את סיבת הפיטורים, ענה מעוז כי "היו כותרות בתקשורת, כנראה אני לא ראיתי אותן. רק יצאתי מספיר, בפריפריה, ונסעתי למרכז הארץ. למדינת תל אביב. לא ראיתי כלום. רק קיבלתי טלפון. נסעתי בחושך, תרתי משמע".

"כנראה שבמדינת תל אביב אסור לדבר על סוג מסוים של גזענות", המשיך מעוז. קל לדבר על קריית מלאכי, פשוט שולחים כתבים לפריפריה. כמעט ואין כתבות על גזענות בתוך מדינת תל אביב. אנשים לא יודעים מה קורה".

"בכיתי דווקא בגלל הנושא של קריית מלאכי, בגלל הכתבות שאתם עשיתם על האתיופים. זה גרם לי לשבר, לזעזוע, עלו לי דברים לא נעימים בזכרון הקולקטיבי".

מגיש התוכנית, דני קושמרו, שאל את מעוז אם לדעתו אקסלנס פחדו להסתבך בעניניים כספיים, ומעוז השיב כי "כנראה שפחדו, חששו מהבנק הגדול, ששייך לך ולי, דרך אגב".

קושמרו: מאיפה תחושת הקיפוח?

"שאלתך מרגיזה, למה אתה חושב שיש לי תחושת קיפוח? אין לי בכלל. דיברתי על הפריפריה ונתתי דוגמה אחת. השאלה מקוממת".

קושמרו: מאיפה השנאה?

"אין לי שנאה! אשתי אשכנזיה, ילדי חצי אשכנזים, יש לי חברים אשכנזים. למה אין על השטרות יוצאי ארצות האסלאם? למה בבית המשפט העליון אין מזרחים, למה אין באוניברסיטאות? זכותי לדבר על זה".

קושמרו: תלך לפוליטיקה?

"לא יודע, קוראים לי לעשות את זה. 1,800 איש בוכים לי בטלפון, אומרים לי: 'אתה בחזית, אתה שלנו'. אני מקשיב להם, יש לי לב גדול".