7 ישראלים שהיו על ספינת התענוגות שטבעה - חולצו בשלום

זמן לא רב לאחר שספינת התענוגות האיטלקית "קוסטה קונדורדיה" עלתה של שרטון, התגלה כי ישראלים שהו עליה ■ במשרד החוץ מרגיעים ומוסרים כי כולם יצרו קשר ומצבם טוב

שבעה ישראלים היו על ספינת התענוגות האיטלקית שעלתה של שרטון אתמול בערב מול חופי מערב איטליה. ממשרד החוץ נמסר כי השבעה יצרו קשר ומצבם טוב. על הספינה היו אלפי בני אדם - 69 מתוכם עדיין מוגדרים נעדרים ושמונה נהרגו באירוע.

הלילה דיווחה הטלוויזיה האיטלקית כי כוחות ההצלה מצאו שני ניצולים על סיפון הספינה. תחילה נמסר כי המחלצים שמעו קולות של גבר ואישה ממעמקי הסיפון, ולאחר מכן הצליחו להגיע אל השניים ולחלצם. מצבם של הניצולים, ממוצא אסייאתי, מוגדר טוב.

רשת הטלוויזיה CNN דיווחה מוקדם יותר כי המשטרה באיטליה חקרה את קפטן הספינה האיטלקית "קוסטה קונדורדיה" שטבעה, פרנצ'סקו סקטינו. הוא נעצר בחשד להריגה ונטישה של הספינה והוא נחקר במשך שעות ארוכות.

הספינה עלתה על שרטון בליל שישי כשהייתה מול חופי מערב איטליה וחולצו ממנה כ-4,000 בני אדם. הקברניט שנעצר התראיין לאחר התקרית לרשת מקומית וסיפר כי "בזמן שהספינה הפליגה במהירות שיוט פגענו בסלע". עוד הוסיף כי לפי המפה הימית היו אמורים להיות מספיק מים מתחת לכלי השיט.