בלומברג: "השקל החלש תורם לרווחי החברות הדואליות"

אנליסט: "ההוצאות של החברות הדואליות הן בשקלים בעוד הרווחים הם בדולרים" ■ אנליסטים צופים רווח של כ-23% ברווחיה של צ'ק פויינט

סקירה שערך האתר הכלכלי בלומברג, מצביעה על פוטנציאל גדול למניות הטכנולוגיה הישראליות שנסחרות גם בוול סטריט ואמורות לדווח על התוצאות שלהן ל-2011 בשבוע הקרוב. לפי הסקירה, האנליסטים מעריכים כי מניות הטכנולוגיה הישראליות יפיקו רווחים מהיחלשותו המתמשכת של השקל משום שההוצאות המקומיות שלהן יצטמצמו.

בבלומברג מציינים את חברת אבטחת המיידע הישראלית צ'ק פוינט כמרוויחה העיקרית מבין מניות הטכנולוגיה הישראליות. מאחר והשקל צנח בכ-7.5% מול הדולר בשנה החולפת והציג את התוצאות הגרועות ביותר מול 11 המטבעות של המזרח התיכון, האנליסטים צופים שרווחיה של החברה בשנת 2011 יעלו זאת בעיקר בשל העובדה שהחברה משווקת את מוצריה בחו"ל כך שתזרים המזומנים שלה הוא בדולרים, בעוד ההוצאות המרכזיות שלה הן בשקלים.

"מצב זה הוא ייתרון עבור החברה, משום שפעילות המטה שלה נמצאת בישראל והיא משלמת את מרבית ההוצאות שלה כמו המשכורות והוצאות שכירות, במטבע השקל, בעוד מרבית המכירות שלה הן בדולרים", טוען דניאל מרון, אנליסט בחברת RBC.

קיים קונצנזוס רחב בקרב כ-23 אנליסטים שהשתתפו בסקר של בלומברג, כי החברה תדווח בדוחות שהיא אמורה לפרסם ב-17 לינואר, על עלייה של כ-23% ברווחיה לשנת 2011 לרמה של 2.85 סנט למניה.

בהקשר ישיר לכך, מדד בלומברג של 25 החברות הישראליות הגדולות ביותר, שנסחרות גם בארה"ב, עלה בשבוע החולף בכ-1.1% לרמה של 89.25 נקודות, בהובלת מניית טאואר שרשמה עליות של יותר מ-12%.

בבלומברג מציינים לטובה את חוזקה הכלכלי של ישראל ומבססים טענה זו באמצעות העובדה כי 60 חברות ישראליות נסחרות בנאסד"ק - עניין שהופך אותה למדינה השניה, לאחר סין, עם הכי הרבה חברות הנסחרות בארה"ב.