הנדל"ן בהאטה: מדד מחירי הדירות נסוג ב-0.3% בנובמבר

כך עולה ממדד מחירי הדירות לחודש נובמבר של הלמ"ס ■ מאז ספטמבר 2011 ירדו מחירי הדירות בשיעור מצטבר של 1.5% בלבד ■ ברבעון השלישי חלה ירידה של 3.2% במחירה הממוצע של דירה (שאינה חדשה מקבלן)

מגמת הירידה במחירי הדירות נמשכת זה החודש השלישי ברציפות, אם כי נראה שחלה התמתנות מסוימת: בנובמבר 2011 ירדו מחירי הדירות ב-0.3%, לאחר שירדו בשיעור של 0.9% בחודש אוקטובר וב-0.3% בספטמבר. כך עולה ממדד מחירי הדירות לחודש נובמבר, שמפרסמת הערב (א') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במקביל לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר.

יצוין כי נתוני מדד מחירי הדירות לחודש נובמבר מבוססים על סקר ארעי וכי נתונים סופיים יתפרסמו בחודשים הקרובים.

יש להדגיש, כי סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, שפרסמה הלמ"ס הערב, ירד ב-0.1%. נתון זה מבוסס על חוזי שכירות מתחדשים ועל מלאי החוזים על דירות שכורות, ואינו משקלל את מחירי הדירות עצמן.

נזכיר, כי חודש ספטמבר היה הסנונית הראשונה שבישרה על ירידה במחירי הדירות, לראשונה מזה למעלה משנתיים וחצי. מאז ינואר 2009 ועד אוגוסט 2011, נרשמה עלייה במחירי הדירות בכל חודש; המדובר בעלייה מצטברת של כ-38%. מאז ספטמבר 2011 ירדו מחירי הדירות בשיעור מצטבר של 1.5% בלבד, על-פי הלמ"ס.

עוד נזכיר, כי בסוף הרבעון השלישי של 2011 עמד מחירה הממוצע של דירה בבעלות הדיירים (להבדיל מדירה חדשה מקבלן) בישראל על 1.08 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון השני השנה, מדובר בירידה של 3.2%. בחודש הבא צפויה הלמ"ס לפרסם את מחירי הדירות מיד שנייה לרבעון האחרון של 2011 ולשנת 2011 כולה.