נאמן האג"ח של יפנאוטו מזמן אסיפה; האם גד זאבי ישלם?

ליפנאוטו התחייבויות של 415 מיליון שקל, מתוכן 120 מיליון שקל למחזיקי האג"ח הנסחרות בתשואת זבל של 52% ■ בדוחות נמסר כי לחברה אין מקורות עצמיים לתשלום החלות השוטפת של האג"ח בפברואר

נאמן איגרות החוב של יפנאוטו, חברת הרמטיק, החליט לכנס אסיפה של בעלי האג"ח מסדרה א' של החברה. כך דיווחה הערב (א') החברה לבורסה. בין השאר יתבקשו בעלי האג"ח שיגיעו לאסיפה למנות עורכי דין לצורך ייצוג מחזיקי אגרות החוב של החברה, הנמצאת במצב כספי לא קל.

מדוחות הרבעון השלישי עולה כי נמשכה ההידרדרות במצבה של חברת יפנאוטו החזקות, החברה-האם של יבואנית סובארו בישראל. החברה שבשליטת גד זאבי רשמה ירידה של 25% בהכנסות הרבעון השלישי ל-93 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם לה הפסד של 12.4 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 11% בהכנסות יפנאוטו החזקות ל-401 מיליון שקל, וההפסד הוכפל ל-41 מיליון שקל.

ההפסדים המצטברים מזה זמן רב ביפנאוטו החזקות יצרו גירעון בהון העצמי של 11 מיליון שקל, ומה שחמור מכך הוא שהחברה חוששת שלא תוכל לעמוד בתשלום הקרוב למחזיקי האג"ח בחודש פברואר. בהתאם לכך נוספה הערת "עסק חי" בדוחות.

ליפנאוטו התחייבויות של 415 מיליון שקל, מתוכן 120 מיליון שקל למחזיקי האג"ח הנסחרות בתשואת זבל של 52%. ללא שיפור בתוצאות, תשלום הקרן והריבית בזמן נראה כמשימה קשה במיוחד. החברה הבת לא תוכל לחלק השנה דיבידנד ולכן המשקיעים מצפים מזאבי שימשיך לתמוך בחברה. עד היום העניק בעל השליטה ליפנאוטו החזקות הלוואת בהיקף של 103 מיליון שקל. בדוחות נמסר כי לחברה אין מקורות עצמיים לתשלום החלות השוטפת של האג"ח בפברואר.

בדוחות החברה נכתב כי "מאחר שאין ודאות שהחברות בעלות השליטה יזרימו את הסכום הדרוש קיים ספק משמעותי ביכולת החברה לעמוד בחלות השוטפת של התחייבויותיה כלפי בעלי האג"ח".