רשות ני"ע: אקסלנס טרם דיווחה על פיטורי מעוז

ברשות בדקו מדוע לא פורסם דיווח מיידי - וקיבלו תשובה: הנושא עדיין איננו סגור ■ פיטורי הכלכלן הראשי לא מחייבים דיווח מיידי ■ אקסלנס: "הדברים ידווחו במועד שיידרש" ■ נכון לסוף 2011 מנהלת אקסלנס 17 מיליארד שקל בקרנות נאמנות

ואולי שלמה מעוז כלל לא פוטר מאקסלנס נשואה, למרות כל הרעש מצדו ומצד מנכ"ל בית ההשקעות, דוד ברוך?

ברשות ני"ע בדקו בימים האחרונים מדוע לא פרסמה אקסלנס דיווח מיידי לבורסה על פיטוריו של יו"ר החברה לקרנות הנאמנות שלה, שלמה מעוז.

ככל הידוע העבירו בכירים בבית ההשקעות תשובה למחלקת קרנות הנאמנות ברשות, לפיה הנושא עדיין איננו סגור. אם וכאשר תתקבל החלטה על פיטוריו, תצא הודעה מסודרת לבורסה שתכלול, כנדרש, גם נימוקים ברורים ובהירים לסיבות שהביאו את בית ההשקעות לפיטורין. עם זאת, החברה הודיעה - גם בפומבי - על פיטורי מעוז כבר ביום ד' אחרי הצהריים, שעות אחדות אחרי שנשא את "נאום הלבנים" במרכז ספיר בשדרות. למחרת התקיים שימוע בהנהלת בית ההשקעות, ומדברים שאמר המנכ"ל ברוך וממכתב ששלח לעובדי החברה ביום א', השתמע שהחברה פיטרה את מעוז מתפקידיו. ולמרות זאת היא עדיין לא פרסמה הודעה לבורסה.

פיטורי הכלכלן הראשי של החברה, תפקידו האחד של מעוז, אינו מחייב דיווח מיידי. עם זאת, אקסלנס נשואה חייבת, לפי חוק, בהודעה לבורסה הנוגעת לפיטורי מעוז מתפקיד שבו הוא ניהל כספי ציבור: יו"ר אקסלנס קרנות נאמנות. החברה היא השנייה בגודלה בתעשיית קרנות הנאמנות בישראל עם מעל 100 קרנות נאמנות.

עד ספטמבר האחרון היא הייתה החברה השלישית בגודלה, ומאז עקפה את הראל. נכון ל-31.12.2011 מנהלת אקסלנס קרנות נאמנות נכסים ביותר מ-17 מיליארד שקל מכספי הציבור. העדר גילוי נאות של חברה עלול להביא את רשות ני"ע לעכב חתימה על תשקיף חברת קרנות הנאמנות, המצוי אצלה בימים אלה. מדובר באחד מהתשקיפים הפתוחים לגיוס כספים לקרנות נאמנות, שמצויים באופן רציף בהליכי חתימה. על התשקיפים, כולל הנוכחי הממתין לאישור הרשות, חתום יו"ר החברה שלמה מעוז.

מאקסלנס נשואה נמסר בתגובה: "לפי הדין, הפסקת כהונה של דירקטור בחברה מחייבת נקיטת פרוצדורות פורמליות מסוימת, ובכלל זה - דיווחים לרשויות. החברה לא נקטה נכון למועד זה בפרוצדורות האמורות. הדברים ידווחו במועד שיידרש".