ביהמ"ש: אולם האירועים קסיופאה הפעיל אירועים בשטח אסור

בית המשפט לעניינים מינהליים דחה את עתירת אולם האירועים קסיופאה שבקניון ארנה נגד החלטת עיריית הרצליה לבטל את רישיון העסק הזמני שניתן לו

אולם האירועים קסיופאה שבקניון ארנה בהרצליה-פיתוח בנה דק ללא היתר בשטח הציבורי וקיים בו אירועים - כך עולה מפסק דין של בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב, שדחה את עתירת אולם האירועים נגד החלטת עיריית הרצליה לבטל את רישיון העסק הזמני שניתן לו.

‏העירייה ייעדה את הטיילת הצמודה לים, סמוך לקניון ארנה, לשטח ציבורי פתוח, המיועד לטובת הציבור. אולם האירועים קסיופאה בנה דק בשטח הציבורי וקיים בו אירועים. לטענת האולם, הוא רשאי לקיים חלק מאירועי החתונות, כלומר קבלת-פנים וחופה, בשטח הציבורי הפתוח. זאת על סמך סיכום שהושג, לטעת האולם, עם נציגי העירייה, שהסכימו לאשר שימוש מינימלי בשטח הציבורי.

‏אולם האירועים קסיפואה עתר נגד החלטת עיריית הרצליה לבטל את רישיון העסק הזמני שניתן לו, ככל שפעילות אולם האירועים תחרוג אל מחוץ למבנה האולם, ויקוימו אירועים או חלק מהם בשטח הציבורי הפתוח.

‏אולם האירועים קסיופאה מקיים אירועים החל מסוף 2005. חלק מהאירועים, ובפרט קבלת-הפנים והחופה, מתקיימים ברחבת דק פתוחה מחוץ לאולם, שנבנה כאמור ללא היתר, עליה הציב האולם בר, אדניות, דוכנים, מחיצות, שולחנות, כיסאות וספות, מתקני תאורה והגברה.

‏לפי התוכנית החלה על השטח, הוא מיועד לשטח ציבורי פתוח לרשות הציבור, בו מותרות תכליות לשטחי נופש פעיל, מתקנים פתוחים לספורט ומשחקים, שבילים, רחבות מרוצפות, כיכרות ומעברים.

‏רחבת דק זו עמדה בזמנו במרכזם של הליכים משפטיים קודמים שהתנהלו בין האולם ועיריית הרצליה, במסגרתם עתר האולם נגד סירובה של העירייה לאשר לעותרים להותיר על כנה סגירת חורף זמנית שבוצעה על רחבת הדק. עתירה זו נמחקה בזמנו.

‏רישיון העסק הזמני של קסיופאה, שתקף עד 31 בדצמבר 2012, הותנה במספר תנאים שמונעים מהאולם כל שימוש בשטח הציבורי לצרכי אירועים, כך שחל איסור על סגירת חורף ועל הצבת דק, כיסאות ושולחנות.

‏אך קסיפואה לא עמדה בתנאי רישיון העסק הזמני שניתן לה והמשיכה לעשות שימוש בשטח הציבורי לצורכי האירועים. תחילה הלכה עיריית הרצליה לקראת קסיופאה ואיפשרה לה לקיים את קבלת-הפנים והחופה על גבי הדק שמחוץ לאולם במגבלות מפורשות. אבל קסיופאה המשיכה בקיום האירועים בדק בניגוד למגבלות שהוטלו עליה, ולכן קיבלה עשרות דוחות.

‏העירייה בסופו של דבר הודיעה לקסיופאה במאי 2011 כי היא מבטלת את רישיוון העסק הזמני שלה, נוכח הפרת תנאיו. קסיופאה עתרה וביקשה לבטל החלטה זו וכן ביקשה למנוע את ביטול רישיון העסק וסגירתו.

‏בית המשפט דחה את טענת קסיופאה, לפיה היא רשאית לקיים חלק מאירועי החתונה בשטח הציבורי. ‏בית המשפט דחה את עתירתו של אולם האירועים קסיופאה נגד ביטול רישיון העסק הזמני שלו וחייב אותו לשלם לעיריית הרצליה הוצאות משפט ושכר-טרחת עורכי דין בסכום של 40 אלף שקל.

השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן ציינה כי "נראה כי מטרתה של עתירה זו בדחיית הקץ, באופן שיניב לעותרים רווחים רבים ככל הניתן מהשימוש בשטח הציבורי, שלא כדין. זאת אין לאפשר".