עוד מקום לפרוש בו באושר ועושר

ליגת כדורגל פרטית חדשה שקמה בהודו תשלם הון לשחקנים מזדקנים; בין השמות: רוברט פירס, פאביו קנאברו, הרנן קרספו ופרננדו מוריינטס

בספורט ההודי הסתחררו מההצלחה המסחרית האדירה של ליגת הקריקט המקומית (IPL), שמאז הקמתה ב-2008 הפכה לעסק כלכלי עצום-ממדים: החברות המסחריות ואנשי העסקים שרכשו "רישיון" להקמת שמונה הקבוצות בליגה, עשו זאת תמורת סכום כולל של 723 מיליון דולר.

כעת הולכת לקום ליגה חדשה בהודו תחת מודל דומה. הליגה הקצרה, שתחל ב-25 בפברואר ותסתיים ב-8 באפריל, תמומן באופן פרטי, ותפעל במנותק מהליגה ההודית ה"רגילה" השייכת להתאחדות הכדורגל המקומית. המשמעות היא שהקבוצה שתזכה באליפות הליגה החדשה, לא תקבל כרטיס להשתתפות בליגת האלופות האסייתית. הליגה תכיל בשלב הראשוני 6 מועדונים.

על מנת לשחזר את ההצלחה של הקריקט, הודיעו בהודו על שורת כוכבי כדורגל מזדקנים שיופיעו בליגה בעונה הראשונה: לדוגמא הקשר הצרפתי רוברט פירס, אקס ארסנל, שהצהיר בראיון לעיתון ה"ל'אקיפ" כי "אם הנשיא יאהב אותי, אוכל להרוויח 790 אלף אירו בשמונה שבועות. אני לא יכול להתלונן על דבר כזה, נכון?"

עוד שמות שהוזכרו ככאלו שיגיעו להתחרות בליגה החדשה הם פאביו קנאברו, אלוף העולם לשעבר עם נבחרת איטליה; פרננדו מוריינטס הספרדי; ג'יי-ג'יי אוקוצ'ה הניגרי; הרנן קרספו הארגנטיני.