כצפוי: S&P חתכה את דירוג האשראי של קרן החילוץ

לאחר שהכתה את צרפת והורידה את דירוג האשראי המושלם שלה, ממשיכה היום סוכנות הדירוג S&P ומורידה את דירוג האשראי של קרן החילוץ האירופית (EFSF) מ-"AAA" ל-"+AA"

לאחר שהכתה את צרפת והורידה את דירוג האשראי המושלם שלה, ממשיכה היום (ב') סוכנות הדירוג S&P ומורידה את דירוג האשראי של קרן החילוץ האירופית (EFSF) מ-"AAA" ל-"+AA".

נזכיר כי בסוף השבוע הורידה הסוכנות את דירוגה של צרפת, מה שהוביל לציפיות לפגיעה בדירוגה של הקרן. זאת, מפני שלצרפת, אחת הכלכלות הגדולות והחזקות בגוש האירו, נתח נכבד (מעל ל-20%) בקרן החילוץ האירופאית.

הפגיעה בדירוג האשראי של הקרן עשויה להגדיל את עלויות גיוס ההון של הקרן ואת הריביות על ההלוואות שתעניק לכלכלות אירופה השקועות בחובות (דוגמת יוון, או אף איטליה) - במידה ואלה יזדקקו לסיוע מהקרן.

מלבד צרפת, הורידה S&P את דירוגן של מספר מדינות נוספות בגוש האירו. דירוג האשראי של הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו, ספרד, ירד לרמה של A מרמה של "-AA", ואילו דירוג האשראי של הכלכלה השלישית בגודלה בגוש, איטליה, ירד ל-"+BBB" מרמה קודמת של +A. גם אוסטריה, כמו צרפת, איבדה את דירוג האשראי המושלם שלה AAA וירד לרמה של +AA. דירוג האשראי של פורטוגל ירד לרמה של BB, כלומר לרמה של "זבל".