"אריסון מתמודד עם אסון ה'קוסטה קונקורדיה' ממיאמי"

(עדכון) - ביקורת קשה בבלומברג על בכירי קרניבל, שמניותיה קרסו, בגין טביעת ה"קונקורדיה" באיטליה ■ "דיילי טלגרף" מדווח על הסיבה לטביעה: הקברניט התקרב לחוף האי האיטלקי כדי שרב-המלצרים יוכל לנופף לשלום לבני משפחתו

ביקורת קשה על מיקי אריסון, יו"ר ובעל השליטה בחברה הספנות קרניבל, בעקבות טביעת ספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה" באיטליה. בכתבה מובלטת שמפורסמת בעמוד הראשי של אתר בלומברג היום (ג') נמתחת ביקורת חריפה על אריסון ועל סמנכ"ל התפעול של החברה, הווארד פרנק, על כך שההנהלה הבכירה טרם הגיעה לאזור שבו טבעה הספינה באיטליה, אלא מנהלת את המשבר מרחוק.

"מיקי אריסון, שהרים את חברת הספנות להכנסות של יותר מ-16 מיליארד דולר בשנה, מתמודד עם התאונה החמורה ממיאמי, יותר מ-8,000 ק"מ מאזור הטביעה", נכתב בכתבה.

בכתבה נטען כי בכירי קרניבל , שמנייתה התרסקה אתמול ב-16% והשלימה נפילה של 40% בשנה החולפת, משתפים פעולה עם הרשויות באיטליה דרך מקום מושבם במיאמי. בכתבה מובאים ציטוטים של פיטר הירש, דירקטור בחברת יחסי ציבור והפרסום אוגליבי, לפיו מקובל שמנהלי חברה שעוברת משבר יגיעו לאזור המשבר וינהלו אותו משם.

"תמיד כשיש פצועים ונפגעים חשוב מאוד שההנהלה הבכירה תיראה בשטח", הוא אומר, מבלי להתייחס ישירות לקרניבל.

פייר לואיג'י פושי, מנכ"ל יחידת ה"קוסטה" בקרניבל, כינס כבר 2 מסיבות עיתונאים מאז הטביעה אמר כי ייתכן שבכירי החברה יגיעו לאתר הטביעה בהמשך. "נחליט ביחד מתי הזמן הראוי שהם יגיעו", אמר.

פרנק עצמו אמר לבלומברג כי הנהלת החברה במיאמי נמצאת בקשר הדוק עם מנהלי ה"קוסטה" באיטליה.

בבלומברג מדגישים גם את הקשר של מיקי אריסון ל-NBA, בתור הבעלים של קבוצת הכדורסל מיאמי היט, וכן את העובדה שהתברג במקום ה-75 ברשימת 400 עשירי תבל של המגזין "פורבס".

"המחויבות העליונה שלנו היא לבטיחות הנוסעים והצוות", מסר אריסון בהצהרה שהוכנה מראש. "אנו מביעים צער על האירוע הטרגי הזה. ליבנו עם כל מי שנפגע ואנו שולחים תנחומים למשפחות שיקיריהן נפגעו".

הסיבה לטביעה - מחווה לרב-המלצרים?

האם ספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה" טבעה רק בגלל שרב-המלצרים ביקש לנופף לשלום למשפחתו באי האיטלקי שבו מתגוריים קרוביו? התקשורת הזרה מדווחת כי הסיבה שקברניט הספינה רפנצ'סקו שטינטו התקרב לחוף האי שהספינה טבעה בסמוך אליו, הייתה כדי שרב-המלצרים אנטונלו טייבולי יוכל לנופף לשלום לבני משפחתו המתגוררים על האי. כתוצאה מכך, הספינה פגעה בסלע, עלתה על שרטון וטבעה.

העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" מדווח כי ישנם רמזים בפייסבוק לתקרית האמורה, רמזים שיכולים להביא להרשעתו של הקברניט הנתון במעצר. לפי הדיווח, משפחתו של טייבולי מסרה כי הוא אכול רגשות אשם בעקבות המקרה.

6 גופות כבר נמצאו, ולפי דיווחים בחו"ל ישנו אדם נוסף שנהרג וגופתו טרם נמצאה. יותר מ-4,000 איש היו על סיפון הספינה. 29 אנשים עדיין נעדרים.

הקברניט טוען כי הסלע הענק בו התנגשה הספינה לא הופיע בשום מפה ימית בינלאומית. התקשורת הזרה מביאה היום דברים שאמר שטינטו בראיון בשנת 2010: "אני לא רוצה להיות כמו הקברניט של הטיטאניק; במצב כזה שספינה עולה על שרטון, חיי הנוסעים זה הדבר הגורלי ביותר".

בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הטביעה של ה"קונקורדיה" היא כנראה אסון הביטוח הגדול ביותר בהיסטוריה של השיט הימי. ההערכה היא כי ההפסדים עלולים להסתכם ביותר ממיליארד דולר. הספינה בוטחה בסכום של 405 מיליון אירו בחברות XL, RSA וג'נרלי.