ה-FBI עצר שלושה בכירים בקרנות גידור בחשד לסחר פנים

המעצרים באים כחלק מחקירה שמנהלות הרשויות בארה"ב בחשד למסחר במידע סודי בין חברות ציבוריות לעובדים בקרנות הגידור ■ הרשויות עדיין מחפשות אחרי חשוד רביעי בעבירות

ה-FBI עצר 3 אנשים העובדים בקרנות גידור בניו יורק ובבוסטון, ופתחה בחיפושים אחרי מבוקש רביעי, וזאת כחלק מחקירה שמנהלת הבולשת הפדרלית בחשד לביצוע מסחר פנים, בחקירה שקשורה ישירות למספר מנהלי קרנות גידור מהגדולים בוול סטריט.

בבוסטון, הבולשת עצרה את טוד ניומן, מנהל תיק השקעות לשעבר בקרן הגידור Diamondback Capital Management, ושהיה אחראי בין היתר על השקעות בתחום הטכנולוגיה, כך מוסרים הרשויות בארצות הברית.

בניו-יורק הרשויות עצרו את ג'ון הורבת', עובד בחברת Sigma Capital Managementשהינה חברת בת של קרן הגידור הענקית SAC Capital Advisors. כמו כן אנת'וני צ'ייסון, המייסד לשעבר של קבוצת קרנות הגידור Level Global Investors LP הסגיר את עצמו ל-FBI בעקבות מעורבותו בפרשה. הרשויות ממשיכות בחיפושים שלה אחרי חשוד רביעי בפרשה.

המעצרים של היום באים כאמור כחלק מהתרחבות החקירה שהרשויות בארצות הברית מבצעות כבר תקופה ארוכה בחשד שעובדים של חברות ציבוריות העבירו מידע סודי לאנליסטים בקרנות גידור ולסוחרים. רשויות האכיפה צוטטו למאות שיחות של המעורבים בפרשה, והן שיתפו פעולה עם מספר מנהלים ועובדים בחברות הציבוריות כשהחקירה התחילה לתפוס תאוצה.

לא ניתן היה להשיג את תגובתן של קרנות הגידור שמעורבות בפרשה. התובע הראשי של ניו-יורק וה-FBI צפויים לפרסם בהמשך היום פרטים נוספים על הפרשה ועל התקדמות החקירה בעניין.