מסתמן: אלדד קובלנץ ימונה ביום ראשון למנכ"ל החינוכית

זאת בעקבות סיכום בין רה"מ בנימין נתניהו לשר החינוך גדעון סער ■ המשמעות - התוכנית להכפיף את הטלוויזיה החינוכית לרשות השידור ירדה לפי שעה מהפרק

מינויו של אלדד קובלנץ לתפקיד מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית יעלה ביום ראשון להצבעה בממשלה. ל"גלובס" נודע כי ההחלטה להביא את המינוי להצבעה באה בעקבות סיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובין שר החינוך גדעון סער. ההערכות הן כי המינוי יאושר.

עוד נודע כי השניים הגיעו להסכמה באשר למינוי לאור העובדה שהוחלט כי מכסת התכנים החינוכיים בטלוויזיה החינוכית תעלה משמעותית מהרף המחויב כיום של 51%. משמעות הדבר היא כי התוכנית להכפיף את הטלוויזיה החינוכית לרשות השידור ירדה לפי שעה מהפרק.

כבר לפני מספר חודשים החליט השר סער כי קובלנץ הוא המיועד לתפקיד. בשנים האחרונות שימש קובלנץ כיועץ מיוחד לחינוכית, ובעבר מילא שורה של תפקידי ניהול בערוצים 2 ו-10 והיה מפקד גלגלצ.

למרות ניסיונו העשיר של קובלנץ ובחירתו של סער לאור המלצת ועדת איתור, נתניהו בלם את המינוי. על-פי פרסומים שונים בסמוך להחלטה, הדבר נבע מאי-זיהויו הפוליטי של קובלנץ עם עמדות הליכוד. סער, עם זאת, התעקש על המינוי - וכעת הוא ככל הנראה יאושר ביום ראשון.