חב' חשמל: הפחתת המס על הסולר תחסוך לנו 4 מיליארד ש'

חברת החשמל: להפחתת מס הקנייה על הסולר ב-88% בחודשים ינואר עד אפריל 2012, ובשיעור של 69% במאי עד דצמבר 2012, השפעה חיובית מהותית על תזרים המזומנים של החברה

חברת החשמל מודיעה היום (ה') לבורסה, כי הפחתת מס הקנייה על הסולר ב-88% בחודשים ינואר עד אפריל 2012, ובשיעור של 69% במאי עד דצמבר 2012, תחסוך לה כ-4 מיליארד שקל בתזרים המזומנים לשנת 2012.

כמו כן, החברה מעריכה כי חידוש הזרמת הגז ממצרים ישפיע גם הוא לחיוב על התזרים של החברה, אך עקב אי-הוודאות באשר לרציפות שלה על רקע כל הפיגועים בצינור המצרי, היא עדיין לא יכולה להעריך את היקף ההשפעה החיובית.

כזכור, בתחילת ינואר שר האוצר יובל שטייניץ חתם על צווים המאריכים בשנה את ההפחתה בשיעור המס המוטל על סולר המשמש לייצור חשמל, כדי להקל על ההוצאות של חברת החשמל שנאלצת להשתמש בסולר לייצור החשמל, עקב הפגיעות החוזרות ונשנות בצינור המשמש להולכת גז טבעי ממצרים לישראל. השימוש בסולר גרם לעליית תעריפי החשמל לצרכנים.

באוצר ציינו כי כי בשל ההפחתה בשיעור המס מוותרת המדינה על הכנסות של כ-4.2 מיליארד שקל לשנה - וסכום דומה כאמור תחסוך חברת החשמל. שטייניץ אמר אז כי "מדובר בצעד חיוני לשמירה על רמת מחירים לטובת הציבור בישראל. אנו נמשיך לבחון צעד זה כאחד מן הצעדים המקלים כל עוד יהיה צורך בכך".