CNBC: "הסכם בין יוון למגזר הפרטי - רק בשבוע הבא"

לאחר התקוות שהיו אתמול כי הסכם בין יוון למגזר הפרטי ייחתם כבר אתמול בערב או היום מגיע דיווח שהסכם כזה ייחתם לא לפני השבוע הבא לכל המוקדם ■ נציגי המגזר הפרטי עזבו את יוון

רשת CNBC מדווחת היום שהסכם ראשוני בין יוון למגזר הפרטי בעניין התספורת בחוב שלה יתגבש רק לקראת השבוע הבא, אם בכלל. על פי הדיווח, נציגי המגזר הפרטי במשא ומתן עזבו היום את יוון, כשהמשך השיחות יימשכו במהלך כל סוף השבוע באמצעות הטלפון. הדיווח מתבסס על מקור המקורב לשיחות שהוסיף שלא צפוי להגיע להסכמה בעניין לפני השבוע הבא.

אחד המקורות מסרו לרשת, שצ'ארלס דלארה וג'אן למר, הנציגים של המגזר הפרטי במשא ומתן חזרו היום בבוקר לפריס לאחר יומיים של דיונים עם נציגי הממשלה היוונית. "המצב מורכב, יש התקדמות בעניין הסכומים אבל יש עוד הרבה עבודה לפנינו", אמר אותו מקור.

על פי דיווחים שפורסמו אתמול, השיחות שהתקיימו בין ממשלת יוון למחזיקי האג"ח שלה מהמגזר הפרטי עשויות להגיע בקרוב מאוד לסיכום עקרוני, ואולי אפילו כבר היום, שיציל את יוון מחדלות פרעון, אך יעלה לנושים ב"תספורת" של עד 70% מהלוואותיהם, אבל כאמור ההסכם לא יתגבש היום.

ההסכם המתגבש יכלול "תספורת" של עד 70% מהלוואותיהם של הנושים, ריבית של 4%-4.2% על האג"ח החדשות שאליהן יומרו האג"ח הקיימות, ותקופת חסד של כ-10 שנים על הקרן. על פי הדיווחים שפורסמו אתמול, הצדדים היו אמורים כבר אתמול להגיע להסכם ראשוני ושימשיכו לדון בפרטיו במשך סוף השבוע. "ייתכן שיהיה הסכם ראשוני הערב, אך דיונים טכניים עם עורכי הדין ימשיכו ככל הנראה לאורך סוף השבוע והשבוע הבא", אמר אתמול מקור המקורב לשיחות. המקור הוסיף גם כי בשיחות נדונה האפשרות לערב את הבנק המרכזי האירופי בעסקה.

צ'ארלס דלארה, שמנהל את השיחות מטעם המגזר הפרטי, נפגש אתמול עם בכירים בממשל היווני, ביניהם שר האוצר אוונגלוס וניזלוס. לפני שנפגש ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, עם דלארה, הוא נפגש עם נציגים בכירים מטעם האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי.

הממשלה היוונית נמצאת במירוץ נגד השעון ביחס לעסקה הנתפרת, שכן על פי ההערכות המדינה תיאלץ להכריז על חדלות פרעון בחודש מארס הקרוב כשיגיע מועד פירעון של אגרות חוב בשווי כולל של 14.5 מיליארד אירו, אם לא תצליח להגיע להסכמות בעניין התספורת.