הושג פתרון לערוץ 10: דחיית חובות עד סוף השנה

(עדכון) - עפ"י ההסדר המתגבש בין משרד התקשורת, משרד המשפטים והרשות השנייה, הערוץ יוכל לדחות את תשלום חובותיו עד לקבלת הרישיונות ב-2013

ערוץ 10 יוכל לדחות את חובותיו עד לסוף שנת 2012 - כך עולה מהסדר שנרקם להצלת הערוץ בממשלה. ל"גלובס" נודע כי ההסדר הנרקם במשרד התקשורת, במשרד המשפטים וברשות השנייה, הוא לאפשר לרשות השנייה את הסמכות להאריך את זיכיון ערוץ 10 בשנה, עד למועד קבלת הרישיונות בשנת 2013.

ההערכה היא כי הערוץ יבקש את הארכת הזיכיון ביומיים הקרובים. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כבר הגיש חוות-דעת לפיה ניתן להאריך את זיכיון הערוץ עד סוף השנה, גם אם טרם שילם את חובותיו למדינה.

במסגרת זו, יוכל הערוץ להמשיך ולשדר בתוקף זיכיון, כפי שפעל עד עתה, עד לשנת 2013. כרגע, הערוץ נמצא בתקופת מעבר לרישיון, ללא זיכיון בתוקף. אם הוא יקבל את הארכת הזיכיון - הוא יוכל לדחות את תשלום חובותיו, העומדים על 43.5 מיליון שקל, לסוף שנת 2012, ולא לעמוד בפני סגירה כרגע. משמעות הדבר היא כי איום הסגירה של ערוץ 10 יוסר - אך רק לעת עתה.

מערוץ 10 נמסר כי "לאחר שהערוץ עמד בכל מחויבויות העבר שלו, כפי שמציינים דוחות הרשות השנייה, אנחנו נברך על כל פתרון שיאפשר את המשך פעילות הערוץ ומימוש רפורמת הרישיונות. הארכה של הזיכיון עד למועד תחילת הרישיונות, כפי שנקבע בחוק, היא צעד ראשון בכיוון".