הרב מוטי אלון משיב לאישום: "לליטופים לא הייתה כוונה מינית"

אלון, המואשם בעבירות מין בשני נערים, הודה כי כי נפגש עם אחד המתלוננים, חיבק וליטף אותו - אך הכחיש כי למעשים הייתה כוונה מינית ■ "זה חלק ממשנתי החינוכית"

הרב מוטי אלון, המואשם בביצוע עבירות מין בשני נערים, השיב היום (א') לאישומים נגדו - כך דווח בגלי צה"ל.

על-פי המסמך שהגיש לבית המשפט, הודה הרב בכמה מהעובדות - שנפגש עם אחד המתלוננים, שחיבק ושליטף אותו - אך הכחיש כי למעשים הייתה כוונה מינית. לדברי הרב אלון, מדובר בחלק ממשנתו החינוכית.

"הרב אינו זוכר את המפגש עם המתלונן הראשון, אך מודה כי לא מן הנמנע כי הניח את ידו סביב צווארו, ליטף אותו בפניו וחיבק אותו - כפי שהתנהל עשרות שנים כלפי דורשי עצתו אשר ביקשו ממנו עידוד וחיזוק", נכתב במסמך. "הרב מכחיש כי המעשים, אם נעשו על-ידו, היו לשם גירויו המיני או לשם הקשר מיני כלשהו. בנוסף, מודה הרב בקיום המפגש עם המתלונן השני ואומר כי חיבק וליטף אותו, כביטוי להשתתפות בצערו של הצעיר על מות קרוב משפחתו ולא לשם גירוי מיני".

עורך דינו של אלון, ברוך רובין, אמר כי "הרב מודה בחלק מהעובדות שפורטו בכתב האישום, בעיקר בנושא הפגישות שהוא מקיים עם דורשי עצת ותלמידיו, אך הכחיש כל הקשר מיני לאותן העובדות. הוא משוכנע בחפותו ובצדקת טענותיו, ויוכיח אותן בבית המשפט".

גם בעבר הכחיש הרב כי ביצע מעשים בעלי כוונה מינית. "מעולם, לא עשיתי חלילה שום מעשה ולו במלל, בכוונה מינית כלשהי כלפי מי מתלמידיי. כל ניסיון נואל לטעון כאילו הודיתי אי-פעם במעשה כזה הוא שקר גס ומתועב", אמר הרב.

לפי מספר שבועות הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הרב אלון בגין שורה של עבירות מין. לרב מיוחסות עבירות של מעשה מגונה בכוח ומעשה מגונה בקטין תוך ניצול יחסי חינוך. ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, לאחר שהרב סירב לעסקת הטיעון שהוצעה לו.

לפי כתב האישום, הרב אלון ביצע מספר מעשים מגונים בשני מתלוננים קטינים בשנים 2003 ו-2005, בזמן ששימש כראש ישיבת הכותל ומנהל עמותת "בראשית", שיזמה פעילויות חינוכיות בבתי-ספר בארץ ובחו"ל. בנער הראשון ביצע הרב אלון, לכאורה, שני מעשים מגונים, ובשני 3 מעשים.