מחר: משרד האוצר יארח את משלחת האיחוד האירופי

המשלחת הכוללת מומחים מהנציבות האירופית ומהבנק המרכזי באירופה תקיים דיונים משותפים עם צוות ישראלי בראשות מנהל האגף לקשרים בינלאומיים

מגבירים את השיתוף פעולה עם אירופה; ממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר, רו"ח דורון כהן, יארח מחר (ב') את משלחת האיחוד האירופי שתגיע לצורך קיום דיאלוג כלכלי עם ישראל.

המשלחת תקיים דיונים משותפים עם צוות ישראלי בראשות מנהל האגף לקשרים בינלאומיים, עודד ברוק ובהשתתפות נציגים ממשרד האוצר, המועצה הלאומית לכלכלה, בנק ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

במסגרת ביקור המשלחת יגיע גם שגריר האיחוד האירופי בישראל, מר אנדרו סטנדלי. צוות הדיונים של המשלחת, בראשות מר הליודורו טמפראנו, יכלול מומחים מהנציבות האירופית, מהבנק האירופי המרכזי (ECB) ומשירות החוץ של הנציבות האירופית. כמו כן, ישתתפו בדיאלוג גם נספחים כלכליים משגרירויות מדינות האיחוד האירופי המוצבות בישראל.

במסגרת הדיאלוג יחליפו הצדדים דעות ועמדות לגבי ההתפתחויות המקרו-כלכליות האחרונות, אתגרי המדיניות בפניהם ניצבים האיחוד האירופי וישראל ואסטרטגיות לביצוע רפורמות כלכליות מבניות. הצוותים ידונו בנושאים מרכזיים הנוגעים למדיניות הפיסקאלית והמוניטרית, כולל משבר החובות הפוקד את מדינות גוש האירו, מדיניות התגובה הכוללנית של האיחוד האירופי וההשפעות האפשריות של התפתחויות אלו על כלכלת האיחוד האירופי ועל המשק הישראלי. כמו כן, ידונו נציגי ה-Eurostat ונציגי הלמ"ס על העברת מידע סטטיסטי בין ישראל לאיחוד האירופי, כמו גם על שינוי המערכת הסטטיסטית בישראל כתוצאה מהצטרפות ישראל ל-OECD.