בשביל 3.5 מ' ש' שכר: מצלאוי רכש מניות בחברתו

מצלאוי גיבש קבוצת רוכשים ל-5% ממניות חברת מצלאוי, בהן החזיק דש איפקס שככל הנראה התנגד לשכרו ■ עלות שכרו הסתכמה בחמש שנים ב-23 מ' ש'

ארבעה חודשים לפני שיפוג הסכם ההעסקה של סמיר (סמי) מצלאוי בחברת הנדל"ן הנושאת את שמו, נמצא פתרון יצירתי בדרך לאישור מחדש של תנאי העסקתו. עלות העסקתו המצטברת של סמיר מצלאוי בחברה, יצוין, לא הייתה מביישת מנהל בנק או קונצרן - כ-23 מיליון שקל בשנים 2007-2011.

ל"גלובס" נודע כי מצלאוי גיבש קבוצת רוכשים ל-5% ממניות חברת מצלאוי שהחזיק בית ההשקעות דש איפקס, בפרמיה של 20% על מחיר השוק. בסה"כ מכר דש איפקס מניות מצלאוי בכ-6 מיליון שקל, רבע מהן למצלאוי עצמו.

לאחר הרכישה עלו אחזקות סמיר ואשתו קלרה מצלאוי ל-83.1% ממניות חברת מצלאוי, ולא נותר בעל עניין או מוסדי המחזיק בחברה.

מצלאוי מצטרף לרשימה ארוכה של בעלי שליטה בחברות ציבוריות, המחפשים בחודשים האחרונים פתרונות יצירתיים לאישור תנאי העסקתם, בעקבות תיקון 16 לחוק החברות, אשר דורש רוב של יותר ממחצית בעלי המניות מקרב הציבור לאישור תנאי העסקת בעלים ומקורביהם. נראה כי לאחר שמצלאוי הבין שדש איפקס איננו מתכוון לתמוך באישור תנאי העסקתו באסיפה הכללית, הוא מצא קונים, אנשי עסקים וחברים, שרכשו את המניות שהחזיק בית ההשקעות.

חברת מצלאוי הוקמה בשנת 1977 והונפקה בבורסה באוגוסט 2007 לפי שווי של כ-150 מיליון שקל, והיא נסחרת היום בשווי של 95 מיליון שקל. מנכ"ל מצלאוי, יהושע דוידוביץ', מכחיש שהעסקה נעשתה לקראת אישור שכר היו"ר: "זה לא שייך, דש איפקס רודפים אחרינו כבר שנה שנקנה מהם את המניות".

עלות העסקתו של סמיר מצלאוי כיו"ר מסתכמת ב-3.5 מיליון שקל, ובשנה הראשונה של החוזה, 2007, הסתכמה בלא פחות מ-9.8 מיליון שקל, מכיוון שכללה הפרשת "דמי פרישה". החוזה נחתם ל-5 שנים ולפיו מעניק מצלאוי לחברה שירותי ניהול תמורת 285 אלף שקל בחודש. ההסכם כולל שורה של הטבות: רכב מקבוצה 7, טלפון נייד בישראל ובחו"ל, שני קווי טלפון נייחים בביתו, מחשב נייד ועוד.

"מתאים לצורכי החברה"

מלבד סמיר מכהנים בחברה עוד שלושה בני משפחה: אשתו קלרה משתכרת כ-616 אלף שקל בשנה (51 אלף שקל בחודש) בתפקיד "מנהלת קשרי בנקים וגזברית". מירב מצלאוי דבש, הבת, היא דירקטורית בחברה ואחראית גבייה תשלומים ושכר. היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה מהאונ' הפתוחה והתקבלה לעבודה בגיל 18.

בעלה, שלומי דבש, משמש כ"מתאם פרויקטים של פינוי בינוי" החל מאוגוסט 2010. עלות שכרו הבסיסית 11.6 שקל בחודש וכן הוא זכאי למענק של 1.5% מתקבולי החברה בפרויקטים של פינוי בינוי.

ניסיונו של שלומי דבש מגיע מתחום המחשבים כמשווק בחברת IBM. ועדת הביקורת והדירקטוריון הסבירו כי "ניסיונו וכישוריו של מר דבש תואמים את צורכי החברה".

מצלאוי פועלת בתחום הנדל"ן למגורים בישראל ביזמות, קבלנות ובפרויקטים של פינוי ובינוי. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2011 עם הכנסות של 246 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 13 מיליון שקל, בהמשך לרווח נקי של 6 מיליון שקל ב-2010 כולה.