סמנכ"ל התפעול של אקסלנס בוועדת הכספים: "שלמה מעוז לא פוטר מבית ההשקעות"

משה ברמק: "מעוז עדיין מכהן כדירקטור ויו"ר ועדת הקרנות בבית ההשקעות" ■ גפני: "לפני שנה שלמה מעוז דיבר נגד החרדים וכולם שתקו; עכשיו כשהוא אומר דברים נכונים על כך שיש רק אשכנזים בכל מוקדי השליטה במדינה - מפטרים אותו"

"שלמה מעוז לא פוטר מאקסלנס. הוא עדיין מכהן כדירקטור ויו"ר ועדת הקרנות בבית ההשקעות, הוא רק איננו הפרזנטור והכלכלן הראשי שלנו יותר" - כך אמר היום משה ברמק, סמנכ"ל תפעול בבית ההשקעות אקסלנס בדיון שנערך היום (ב') בוועדת הכספים בסוגיית פיטורי שלמה מעוז עקב התבטאויותיו נגד "האליטה האשכנזית".

"גלובס" חשף ב-16 בינואר כי אקסלנס לא העבירה לרשות ני"ע הודעה על פיטורי מעוז, מה שאומר שהוא עדיין מכהן בתפקידים בבית ההשקעות.

מעוז ומנכ"ל אקסלנס דוד ברוך לא הגיעו לדיון למרות שזומנו אליו. יו"ר ועדת הכספים משה גפני מתח ביקורת חריפה על אקסלנס ואמר כי "לפני שנה שלמה מעוז דיבר נגד החרדים וכולם שתקו; עכשיו כשהוא אומר דברים נכונים על כך שיש רק אשכנזים בכל מוקדי השליטה במדינה - מפטרים אותו. מה זה הדבר הזה?".

גפני תמך בדברים שאמר מעוז וציין כי "למה לא רואים את הספרדים יותר במשרדי ממשלה ובבתי משפט ובגופים ציבוריים? מה, הם פחות טובים?". הוא גם ציטט את הביטוי "השבט הלבן" שאמר מעוז ואמר כי אינו מבין מי המציא את הביטוי הזה.

גם ח"כ מירי רגב (ליכוד) תקפה את אקסלנס ואמרה כי חברי הוועדה "דורשים הבהרות איך פיטרו אותו, האם עשו שימוע וכו'". ברמק ניסה להתחמק מתשובות ורגב תקפה אותו ואמרה: "תתחיל להסביר את עצמך".

גפני דרש דיון נוסף בנושא, בהשתתפות מעוז וברוך. "לא נניח לעניין", הבטיח גפני. ההערכה היא כי הדיון יתקיים בשבוע הבא.