משרד האוצר מאיץ ברשות השידור לקדם את הרפורמה

ברשות מגבשים תוכנית שבה יימכרו נכסי הנדל"ן ברוממה ובמתחם הקריה בת"א

משרד האוצר מאיץ ברשות השידור לקדם את הרפורמה: במכתב חריף ששלח שר האוצר, יובל שטייניץ, ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, נכתב כי הוא "מבקש להבהיר כי אי-ביצוע הנחיות ראש הממשלה וניסיון להטיל נטל מימון נוסף על הציבור לצורך מימון תהליכיה הבראה ברשות השידור אינם מקובלים".

במכתב מאיץ שטייניץ ביו"ר רשות השידור לממש את הרפורמה ברשות על-פי המתווה שקבע ראש הממשלה והשר הממונה בנימין נתניהו בחודש יולי.

"הנחיית ראש הממשלה בנושא", כותב שטייניץ, "הייתה ברורה וחדה, לפיה יש להציג תוכנית מימון מאוזנת להשלמת הרפורמה".

"המקור לחוסר התקציבי", מזכיר השר, "הוא באמצעות מימוש נכסי הנדל"ן".

ואולם, "למרות מספר פגישות בנושא, טרם הציגה הרשות תוכנית כוללת לתקופת הרפורמה אשר מפרטת את כלל המקורות והשימושים של הרשות לרבות פירוט התהליכים והמועדים למימוש נכסי הנדל"ן".

ל"גלובס" נודע כי ברשות השידור פועלים לבניית תוכנית עסקית. באחרונה אישרה מליאת הרשות תוכנית חדשה עבור הנדל"ן של הרשות. בין היתר אושררה ההחלטה הקודמות של הוועד המנהל למכור את זכויות הרשות במתחם הקריה בתל-אביב.

השינוי המרכזי בתוכנית החדשה הוא לגבי הנכסים בירושלים, ולפיו הרשות תמכור את מתחם רוממה, שבו נמצאת כיום עיקר פעילות השידור בארץ של הרשות - רדיו וטלוויזיה. זאת לאחר שברשות הגיעו למסקנה כי התשתיות הפיזיות וכן תשתיות השידור והטכנולוגיות המיושנות במבנה יצריכו השקעות של עשרות מיליוני דולר כדי לשקמם.

כמו כן, באחרונה אושרה עקרונית תוכנית בינוי על-ידי העיריה המייעדת את המתחם ברוממה לבנייני מגורים לחרדיים. עלות העסקה המוערכת היא בין 200-300 מיליון שקל.

עוד הוחלט לחזור לתוכנית המקורית בכל הקשור למתחם שערי צדק, שבו שוכן כיום מטה הרשות, ולהקים את כל קריית השידור בתחומו. ברשות מעריכים כי ניתן יהיה לשווק שטחים במתחם זה למשרדים ולמסחר - כך בהתאם להערכת שמאי. ממכירת הזכויות ניתן יהיה לממן את הקמת קריית הרשות.

על-פי התוכנית העסקית המתגבשת בימים אלה לבקשת האוצר, ברשות סבורים כי ניתן יהיה לממן את החוסר בכספים לרפורמה - 430 מיליון שקל - בעיקר באמצעות מימוש הנדל"ן בקריה בתל-אביב וברוממה.

עוד נודע כי הרשות מקיימת מגעים עם מינהל מקרקעי ישראל על הפיצוי שתקבל הרשות בתמורה לוויתור על זכויותיה במתחם הקריה אותו מתכוון המינהל לשווק לפרויקט גדול למסחר ומשרדים. בנוסף, הרשות החליטה לאתר נכס חלופי בגוש דן למיקום פעילותה במרכז.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "לצערנו, למרות שהרשות הבטיחה פעמים רבות כי תכין תוכנית עסקית להוצאת הרפורמה בפועל, זאת טרם התקבלה במשרד האוצר, ואנחנו מקווים כי זו תגיע בהקדם, והרפורמה תצא לדרך".

מרשות השידור נמסר בתגובה למכתב האוצר: "רשות השידור מקיימת מגעים שוטפים עם הגורמים המוסמכים בנוגע לקידום הרפורמה".