נציבות שירות המדינה בודקת: בכיר בלשכת רה"מ הטריד עובדת?

משרד המשפטים: "היועמ"ש הורה לקיים בדיקה ראשונית של אמינות המידע. בשלב זה לא נמצא ביסוס ממשי למידע, ולא נפתחה חקירה" ■ לשכת רה"מ: "רכילות בלבד"

‎נציבות שירות המדינה בודקת מידע, לפיו בכיר בלשכת ראש הממשלה הטריד עובדת במשרד באופן ממושך וחדר לפרטיותה. לפי הדיווח, העובדת העידה בפני חבריה כי הבכיר, נתן אשל, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, חיטט בהודעות הטקסט בטלפון הנייד שלה ובתיבת הדואר האלקטרוני שלה, ואף עקב אחריה.

‏‎‎בלשכת ראש הממשלה מנסים להשתיק את סיפור ההטרדה לכאורה של הבכיר בלשכה שפורסם הבוקר (ג'). בימים האחרונים, כשהתברר כי הפרשה צוברת תאוצה, החלו לפעול בלשכה על מנת לגמד את הסיפור, ואף נעשו פניות לנציבות שירות המדינה בניסיון להמעיט בחשיבותו, בטענה כי מדובר ברכילות בלבד.

פרשת ההטרדה לכאורה התפוצצה בעקבות אווירה עכורה וצרות-עין בלשכה, על רקע חלוקת כיבודים. באחרונה הגיעה לידי היועץ המשפטי לממשלה תלונה לפיה בכיר בלשכה הטריד עובדת במשרד באופן ממושך וחדר לפרטיותה.

התלונה לא הוגשה על-ידי העובדת, אלא על-ידי גורמים אחרים בלשכה, שטענו כי באחרונה התלוננה העובדת, מזכירה בלשכת ראש הממשלה, בפני חברותיה לעבודה כי הבכיר חיטט בתיבת הדואר האלקטרוני שלה, בדק את הודעות הטקסט שלה בטלפון הנייד ואף ניסה להתחקות אחרי פעילויותיה.

‎‎הבכיר מקנא

‏לפי סיפוריה של העובדת לחבריה בלשכה, הפגיעה בפרטיותה החלה לאחר שנסעה עם בכיר אחר בלשכה לנסיעת עבודה בחו"ל, ובעקבות כך קינא לה הבכיר השני והחל לעקוב אחריה גם מחוץ לשעות העבודה. יש לציין כי בין העובדת עצמה לבין הבכיר שוררים יחסים טובים.

‏לפי גורמים בפמליית ראש הממשלה, בנסיעה האחרונה של ראש הממשלה לאמסטרדם בשבוע שעבר אף נראו השניים משוחחים זה עם זה לא מעט, ולא ניכרו שום סימני מתיחות ביניהם. עם זאת, אנשי הלשכה בחרו להעביר את הסיפור לבדיקת משרד המשפטים, ומשם עברה הפרשייה לנציבות שירות המדינה.

‏לא ברור אם בכלל יש ממד פלילי ואפילו משמעתי בשערורייה האחרונה, אבל מה שברור הוא שבלשכה החשובה במדינה שוררת אווירה של חצר ביזנטית: צרות-עין, קנאה, מזימות, תככים ומאבקי כוח על הקירבה לראש הממשלה ועל ההצטרפות לפמליית ראש הממשלה בנסיעותיו לחו"ל. ככל הנראה, היצרים והקנאה שוב הביאו לפיצוץ פרשייה מביכה בלשכה.

‏‎‎בכל פעם שנדמה כי העניינים בקרבתו של ראש הממשלה נרגעים ומתנהלים כשורה, דווקא אז צצה לה פרשה חדשה שמגעישה את המים העכורים ומזכירה את הפרשות שקדמו לה.

"בדיקת רכילות"

דובר משרד המשפטים מסר בשם היועץ המשפטי לממשלה: "אנו מאשרים כי בעקבות מידע שהגיע למשרדנו, הורה היועץ המשפטי לממשלה לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה לקיים בדיקה ראשונית של אמינות מידע זה. בשלב זה לא נמצא ביסוס ממשי למידע, ולא נפתחה חקירה".

‏גורמים בלשכת ראש הממשלה ביקשו להבהיר כי "לא מדובר בהגשת תלונה, אלא בבדיקת רכילות".

‏מנציבות שירות המדינה לא התקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.