תושבי בבלי בת"א: "ענבל אור מאיימת עלינו ע"י עו"ד"

גלובס TV מדווח מהשטח על מאחורי הקלעים בפרויקט של ענבל אור בצפון ת"א ■ תושבים בשכונה מתלוננים על איומים והפחדות מצד אור כדי שיחתמו על הסכמי פינוי ■ אור: נפצה את הדיירים ב-25 אלף שקל למ"ר; מכחישה את הטענות על איומים

מקלות בגלגלי הפרויקט החדש של יזמית הנדל"ן ענבל אור בצפון תל-אביב? לידי גלובס TV הגיעו תלונות מצד תושבים ברחוב פעמוני בשכונת בבלי אודות איומים לכאורה של ענבל אור, באמצעות עורכי דין, על חלק מתושבי השכונה במטרה שיחתמו על הסכמי הפינוי.

מדובר בשטח של 4 דונם כחלק משטח גדול יותר של 100 דונם, עליו אמורות להיבנות הדירות החדשות של אור, כאשר הדיירים במקום יפונו ויפוצו.

אור מציעה לדיירים 25 אלף שקל למ"ר, אך לדברי חלק מהתושבים, במקום מדובר בהצעה לא מספקת. הם אף טוענים כי לאחר הצילומים שערך צוות גלובס TV במקום, קיבלו חלק מהתושבים איומים במקרה שהכתבה תפורסם, כך שהם ביקשו לטשטש את תמונתם ולעוות את קולם.

"היא נותנת לעורכי הדין שלה לעשות את העבודה, והם מפעילים לחץ חזק מאוד על התושבים", אומר אחד התושבים. "יש פה תושבים שנכנסו ממש לחרדה ולמצוקה כי מנסים לאכוף עליהם את ההסכמים בכל מחיר, אף על-פי שהם לא רוצים. זה מה שעושים עורכי הדין של ענבל אור".

חלק מהתושבים אולי מוכנים אפילו לקבל את הפיצוי של אור, אך הם מתלוננים בעיקר על הדרך שבה נעשו הדברים, קרי על האיומים וההפחדות לטענתם. צפו בווידיאו עם טענות התושבים ותגובת ענבל אור, שסירבה להתייחס לנושא האיומים לכאורה.

בין היתר מסרה אור כי "החברה מנהלת דו-שיח עסקי והוגן עם הדיירים, ולראיה - החברה הגיעה להסדר מול רוב הדיירים אשר חתמו על הסדר מול החברה. לאחר שהחברה תגיע להסדר מול כל הדיירים, החברה תחתום במרוכז על כל ההסדרים".

בחברת אור סיטי נדל"ן הכחישו את הטענות על האיומים ומסרו כי "פרויקט פעמוני אור בשכונת בבלי הוא אחד מפרויקטי הדגל של החברה בשנת 2012. בימים אלה החברה שוקדת על תכניות הפרויקט, על אישורים מול עיריית תל-אביב והסדרים מול הדיירים הגרים כיום בשטח הפרויקט. החברה מנהלת דו-שיח עסקי והוגן עם הדיירים, ולראיה - החברה הגיעה להסדר מול רוב הדיירים אשר חתמו על הסדר מול החברה.

"לאחר שהחברה תגיע להסדר מול כל הדיירים, נחתום במרוכז על כל ההסדרים. באשר לקריטריון הפיצוי המוצע לדיירים, אור סיטי נדל"ן קיבלה הערכת שמאי המעריכה את גובה הפיצוי בין 23,000-25,000 ש"ח למ"ר. לאור זאת, החברה הציעה לדיירים פיצוי בגובה של 25,000 ש"ח למ"ר".