סופית: עו"ד אמיר פישביין יפצה את עו"ד אילן בומבך ב-150 אלף שקל

העליון דחה את בקשת רשות הערעור שהגיש פישביין על החלטת המחוזי, שהורה לו לפצות את בומבך בגין לשון הרע שהפיץ בקמפיין הבחירות ללשכת עוה"ד ב-2007

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט אליעזר ריבלין, דחה לאחרונה את בקשת רשות הערעור שהגיש עו"ד אמיר פישביין על החלטתו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב כי עליו לפצות את עו"ד אילן בומבך בסכום של 150 אלף שקל בגין לשון הרע, שהפיץ נגדו במהלך קמפיין הבחירות ללשכת עורכי הדין בשנת 2007.

פישביין טען כי על העליון לדון בערעורו, בין היתר מכיוון שפסק הדין של המחוזי מרוקן מתוכן את סעיף 7 א(ב) לחוק לשון הרע, הקובע תקרת פיצוי של 50 אלף שקל, שרשאי בית המשפט לפסוק ללא הוכחת נזק. ואולם, השופט ריבלין קבע כי "בומבך הוכיח נזק בלתי ממוני".

הסכסוך בין בומבך לפישביין החל ערב הסיבוב השני לבחירות, אז כיהן בומבך בתפקיד יו"ר ועד מחוז תל-אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין והתמודד על תפקיד ראש הלשכה. פישביין שלח מכתב לראש הלשכה דאז, עו"ד שלמה כהן, שכלל לשון הרע נגד בומבך, במסגרתו העלה טענות של מינויים בלתי ראויים, אותם עשה בומבך, לאחר שהעביר בוררויות לעורכי דין חסרי ניסיון שהיו פעילים בקמפיין הבחירות שלו בשנת 2003.

באפריל 2011 קיבל המחוזי בתל-אביב את ערעורו של בומבך על פסיקת בית משפט השלום, שקבע כי גובה הפיצוי שיקבל מפישביין יעמוד על כ-60 אלף שקל, והגדיל את הפיצוי ל-150 אלף שקל.