שותפויות "תמר" בהסכם גז עם נייר חדרה ב-750 מ' ד'

שותפות "תמר" מדווחות על חוזה אספקת גז ל-15 שנה, החל מ-2013 ■ לנייר חדרה הוענקה הזכות להפחית את הכמות הנרכשת בכמחצית אם לא תקים תחנת כח

יצחק תשובה ושותפיו בקידוח "תמר" לא מפסיקים לחתום על חוזי אספקת גז - והבוקר (ה') הודיעו השותפות - דלק קידוחים , אבנר , ישראמקו - כי חתמו על הסכם אספקת גז לנייר חדרה. היקף החוזה מוערך בכ-750 מיליון דולר ל-15 שנה, החל ממחצית שנת 2013.

על פי החוזה, נייר חדרה תרכוש גז טבעי בהיקף של עד 3.3 מיליארד מטר מעוקב (BCM), כאשר שותפות "תמר" העניקו לנייר חדרה זכות להפחתת הכמויות בכמחצית במקרה בו נייר חדרה לא תקים תחנת כח נוספת למפעליה בעיר חדרה.

עוד מעדכנות השותפות כי מחיר הגז שנקבע יוצמד לתעריף ייצור החשמל, הכולל "מחיר רצפה". כמו כן, החוזה תלוי בסגירה פיננסית של מימון פיתוח מאגר "תמר" וקבלת אישורים מרשות החשמל והרשות להגבלים עסקיים, ככל שיידרשו.

נזכיר כי מדובר בחוזה רביעי גדול לשותפות "תמר", ביחד עם השותפה האמריקנית נובל אנרג'י. קדם לו חוזה הענק עם חברת חשמל בהיקף של כ-17 מיליארד דולר, חוזה עם חברות בנות של מכתשים אגן בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר וחוזה עם דליה אנרגיה בהיקף של כ-1 מיליארד דולר.

גדעון תדמור, מנכ"ל אבנר ויו"ר דלק קידוחים, ציין כי "אנו מברכים על חתימת ההסכם עם חברת נייר חדרה, לקוח ותיק שהחל לצרוך גז טבעי מפרויקט 'ים תטיס'. הסכם זה מהווה חלק מבניית בסיס הלקוחות המכובד של פרויקט 'תמר'".

מנייר חדרה נמסר כי "ההסכם מוזיל החל מהמחצית השנייה של שנת 2013 את עלויות האנרגיה של קבוצת נייר חדרה, והוא עוגן אסטרטגי לקבוצה למשך שנים רבות קדימה".