"שוק המניות מחובר למכשירי החייאה; עדיף להיות מגודר"

את הדברים אמר ביל ברוודר מנכ"ל קרן גידור במהלך שיחה עם רשת CNBC ■ הוא טוען שבמצב הנוכחי צריך להימנע מהשקעות לטווח ארוך ■ "המהלכים האחרונים של הבנקים המרכזיים משדרים פאניקה"

המדיניות המוניטארית הרופפת של ממשלת ארצות הברית ומדינות אירופה גורמים לכך ששוק המניות "נמצא במצב קריטי והוא מחובר למכונת הנשמה", כך אמר ביל ברוודר, מנכ"ל קרן הגידור Hermitage Capital בשיחה עם רשת CNBC. הוא מאמין שהמדיניות הנוכחית של המדינות לא יכולה להחזיק מעמד לאורך זמן ובעקבות כך על המשקיעים ציריכם להמינע מהשקעות ארוכות טווח.

"אני לא מאמין בכיוון שבו הולכת הכלכלה העולמית, ואני לא רוצה להיות מושקע לטווח ארוך בעולם שכזה", אמר ברוודר במהלך השיחה. "בתקופה הזאת לפני שנה הצגנו תיק השקעות מגודר, שזה אומר על כל מנייה לטווח ארוך היה לנו מנייה לטווח קצר, וזה חסך לי בין 20%-30%".

ברוודר מאמין שהמהלך האחרון של הבנק המרכזי האירופי שבו הזרים כ-500 מיליארד אירו למערכת הבנקאות האירופית וההחלטה של הפדר ריזרב מאתמול על כך שהוא משאיר את הריבית ברמה אפסית עד שנת 2014 לפחות, מצביעה על כך שיש "מצב חירום" בשווקים. "כולם משאירים את הריבית ברמות הקרובות ל-0% בעוד שהריביות בעולם צריכה להיות בסביבות ה-5%-6%. העולם מחובר כרגע למכונות הנשמה", אמר ברוודר בזמן שהותו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ.

מנכ"ל קרן הגידור טוען שהשיפור שאנחנו רואים בנתוני המאקרו שמגיעים מכיוונה של ארצות הברית הם כתוצאה מהמדיניות של הפדרל ריזרב ולא משיפור בעקרונות הבסיסיים של הכלכלה האמריקנית. "כשינתקו את מכשירי ההחייאה, האם תרצה להיות הבעלים של נכס בעל שווי מלאכותי?", תהה ברוודר. "אני אומר לעצמי, שאני מאוד מרוצה מכך שאני מגודר כרגע".

למרות שהמהלכים האחרונים של הבנקים המרכזיים ברחבי העולם מצליחים לספק תמיכה לכלכלות המפותחות בעולם, ברוודר טוען שיכולים להגיע למצב שבו חיבור ממושך "למכונות ההחייאה" עלול ליצור נזק גדול יותר מתועלת. "זה לא סוד שכשאתה מדפיס כסף זה מוביל לאינפלציה. וזה גם לא סוד שהסטטיסטיקה של האינפלציה שאנחנו רואים היום, שונים מאוד ממה שהצרכנים מרגישים בפועל", אמר ברוודר.