בכיר ב-LG: בעוד 5 שנים רוב הטלוויזיות יחוברו לאינטרנט

קוואן סופ לי, סגן נשיא בחטיבת השיווק לטלוויזיות ב-LG, בראיון בלעדי ל"גלובס": "גוגל TV היא ניסיון. נעדיף לפתח את הסמארט TV שלנו"

תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES, שהתקיימה בתחילת החודש בלאס וגאס, הוכיחה שהיצרניות מדרום קוריאה משתלטות על התעשייה. סמסונגו-LG מייצרות כיום מוצרי אלקטרוניקה מכל התחומים, החל ממקררים, מכונות כביסה ועד לפטופים, סמארטפונים וטלוויזיות. החברות הציגו את מרכולתן בביתנים עצומים, שהיו עמוסים במבקרים.

העוצמה הקוריאנית מתבטאת היטב גם בשוק הישראלי. סמסונג ו-LG מחזיקות כאן סניפים מקומיים, שעוזרים לבצע לוקליזציה למוצרים שלהן. בניגוד לרוב החברות האחרות בשוק, המוצרים שלהן מגיעים עם ממשק בעברית. המטרה היא להעניק לצרכנים שירות טוב יותר.

"התקדמנו מאוד עם התלת ממד"

בכניסה לביתן של LG, במרכז הקונגרסים בלאס וגאס, ניצב קיר עצום שהורכב מ-130 מסכים בטכנולוגיות תלת ממד. עוברי האורח קיבלו בכניסה משקפיים תואמות, כדי שיוכלו ליהנות מהאפקט המרשים. כמות עצומה של אנשים נעצרה מול הכניסה לביתן על מנת לצפות בסרטון התדמית של החברה, שניסה לקדם את הטכנולוגיה התלת ממדית, שרוב הצרכנים עדיין לא משתמשים בה בבתים.

"כמות התכנים שקיימת בתלת ממד עדיין לא מספיקה", אומר קוואן סופ לי, סגן הנשיא בחטיבת השיווק לטלוויזיות ב-LG בראיון בלעדי ל"גלובס", "טלוויזיות לא מחליפים לעיתים קרובות ולכן יותר אנשים קונים היום מסך תלת ממד, כי הם מצפים שיהיה יותר תוכן בהמשך ואולי בעוד שלוש שנים יהיו ערוצים שמשדרים בשיטה הזו".

המשתמשים בטלוויזיות תלת ממד מקטרים בדרך כלל על עלות המשקפיים ועל המשקל שלהם. לי חושב שהמשקפיים של LG, נוחות לשימוש, כי הן קלות והן זולות, כך שאפשר לקנות כמה זוגות הביתה, ללא שום בעיה.

מס' 1 בתחום המסכים עד סוף 2012

"אנחנו נמכור יותר מסכים השנה ואנחנו מסמנים לעצמנו להיות מספר אחד בתחום הזה עד סוף 2012", הוא אומר, "ב-2011, התקדמנו מאוד עם הטלוויזיות תלת ממד שלנו, כאשר הנתח שוק שלנו בתחום זה עומד על 20% והוא גדל, כאשר אנשים רואים את איכות התמונה בתלת ממד, הם מבינים שהיא טובה".

LG הציגה בביתן שלה מסכי תלת ממד שלא מחייבים שימוש במשקפיים. "יש לנו את הטכנולוגיה הזו ואנחנו יכולים לייצר מסכים כאלו כבר היום", אומר לי, "מדובר בטכנולוגיה לא מסחרית שעדיין נמצאת בשלבים הראשונים שלה. אנחנו עדיין צריכים להשקיע בטכנולוגיה הזו ולהפוך אותה ליותר נגישה. בסופו של דבר המוצר הזה יהיה זמין ללקוחות בעוד שלוש עוד חמש שנים".

"המסך שלנו נוח ופשוט להפעלה"

יצרניות הטלוויזיות מקדמות במרץ, בנוסף לטכנולוגיית התלת ממד, גם את הטלוויזיות החכמות שלהן - הסמארט TV. גם כאן, החברות מקוריאה נמצאות בחזית. סמסונג הציגה בתערוכה סמארט TV, שמאפשרת להחליף ערוצים ולחפש באינטרנט באמצעות הקול. המסכים של החברה יודעים לזהות מי מפעיל אותם לפי תווי הפנים וניתן להפעיל את היישומים שלהם בעזרת תנועות ידיים.

ב-LG ניצלו את התערוכה כדי להעניק הצצה לדגם הגוגל TV שהחברה מייצרת. במסך האמור מוטמעת האופציה של ריבוי משימות, שמאפשרת לחפש ברשת או לגלוש ברשתות חברתיות, במקביל לצפייה בטלוויזיה. המסך מצויד גם בטכנולוגיית התלת ממד של החברה, שמאפשרת המרה של תוכן דו ממדי לתלת ממדי, בעזרת ממיר מובנה במסך.

הגוגל TV של החברה עלולה ליצור קניבליזציה למסכי הסמארט TV שלה, שמגיעים עם ממשק אחר ומאפשרים גישה לחנות האפליקציות ש-LG מנסה לקדם. מלבד זה, בשוק קיים גם הדגם של סוני, שהיה הראשון שהציע את מערכת ההפעלה של גוגל.

"המוצר שלנו שונה מזה של סוני, בזכות השלט מג'יק (מעיין שלט עכבר אלחוטי - צ.ה) ועמוד הבית השונה בממשק שלו. התוצאה היא המסך שלנו יותר נוח ופשוט להפעלה", אומר לי.

בעוד ש-LG מחזיקה בארסנל שלה את הגוגל TV, שעדיין לא הפכה ללהיט, החברה הקוריאנית בעצם מתחרת בעצמה.

"הגוגל TV היא יותר ניסיון, העדיפות שלנו היא לפתח את הסמארט TV שלנו. גוגל TV היא אופציה אחרת, כאשר אנחנו מנסים לספק ללקוח יותר מבחר".

בעוד שהסמארטפונים נמצאים בכל מקום, לי לא צופה ששוק הסמארט TV צפוי לעבור את אותה מהפכה, "זה ייקח יותר זמן מבסמארטפונים, בערך חמש עד עשר שנים עד שרוב הטלוויזיות יהיו מחוברות לאינטרנט".

בנוסף לגוגל TV, ב-LG הציגו מסך בטכנולוגיית OLED המגיע בעובי של 4 מ"מ בלבד, עם צג בגודל 55 אינץ'.

טכנולוגיית ה-OLED הוצגה ב-CES כדבר החם הבא והמסכים הפועלים באמצעותה הראו תמונה חדה וחיה מאוד.

לי מאמין גדול במסכים שפועלים על בסיס הטכנולוגיה הזו. "למסכי OLED יש הרבה יתרונות לעומת מסכי LCD ו-LED, אבל האתגר הוא מבחינת המחיר היקר של המסכים מהסוג הזה", הוא אומר. לדבריו, המחיר יירד כאשר יהיה יותר ביקוש, אבל כרגע הוא מיועד לשוק נישה קטן של לקוחות. "ב-2015, אנחנו מאמינים שה-OLED יהיה המוצר הפופולרי בתעשייה", מסכם לי.