שוב מס' 1: אפל הינה יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם

השקת האייפון 4S תרמה לאחד הרבעונים היותר חזקים בהיסטוריה של אפל ■ הוא גם עזר לה לקחת בחזרה את תואר יצרנית הסמרטפונים הגדולה בעולם מהמתחרה השנואה, סמסונג

ענקית המחשבים אפל החזירה לעצמה את תואר "יצרנית הסמארטפונים מס' 1 בעולם" ברבעון הרביעי של השנה שעברה לאחר שאיבדה אותו למשך מספר חודשים למתחרה המובילה שלה, חברת סמסונג. באפל צריכים להודות להשקה המוצלחת של האייפון 4S שעזר לחברה להחזיר לעצמה את התואר האבוד.

על פי ההערכות, חברת אפל מכרה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2011 כ-37 מיליון סמארטפון ברחבי העולם מה שמעמיד את נתח השוק שלה על 23.9%. המתחרה המובילה של אפל, סמסונג , מכרה כ-500 אלף סמארטפונים פחות, כלומר 36.5 מיליון יחידות. במקום השלישי נמצאת חברת נוקיה הוותיקה, שלמרות כל הבעיות שניצבת בפניה, מכרה כ-19.6 מיליון סמארטפון במהלך הרבעון הרביעי של השנה החולפת.

השקת האייפון 4S עזרה לאפל במאבק שלה נגד יצרניות סמארטפונים שמשתמשות במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל שצוברת תאוצה, ובראשם הגלקסי S2 של סמסונג. ההשקה המוצלחת תרמה לאחד הרבעונים היותר חזקים שחברה אמריקאנית הציגה אי פעם עם רווח של 13.1 מיליארד דולר במהלך הרבעון הרביעי של 2011.

"כל פעם שאפל משיקה מוצר חדש רואים זינוק בביקושים", אמר ניל מאווסטום מנהל בחברת Strategy Analytics. וכצפוי, הוא מעריך שהביקוש יירגע במהלך הרבעונים הבאים עד להשקת המוצר הבא.

שוק הסמארטפונים בכלל, נמצא בתנופה עצומה במהלך שנת 2011. כשמכירות הסמארטפונים במהלך הרבעון הרביעי של 2011 רשמה עליה של 54% ל-155 מיליון מכשיר, על פי הנתונים שאספה חברת סטרטג'י אנליטיקס.