אלשיך זומנה ע"י נציב התלונות על שופטים למסור את גירסתה

זאת בפרשת הפרוטוקול המשופץ ■ פועלת לגיבוש מכתבי תמיכה בה בקרב עורכי דין בתחום הפירוקים וכן בנציגות השופטים ■ הערכה: עשויה להחליט על פרישה מוקדמת ■ מערכת בתי המשפט בתגובה: "הדברים שפורסמו חסרי שחר, לא היו ולא נבראו "

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, זומנה על-ידי נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, להתייצב בפניו ולמסור את גירסתה בפרשת הפרוטוקול המשופץ לכאורה.

ל"גלובס" נודע כי שעות אחדות לאחר שהנציב קיבל, ביום חמישי האחרון, את תלונתו של ועד מחוז תל-אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין נגד אלשיך, כבר יצר גולדברג קשר עם אלשיך וזימן אותה לפגישה עמו, שתתקיים בימים הקרובים.

עוד מתברר כי אלשיך פועלת במטרה לגבש מכתבי תמיכה בה, בשני מוקדים: מצד אחד, עורכי דין הפועלים בתחום הפירוקים, הכינוסים ופשיטות-הרגל, המופיעים בפניה תדיר, פועלים בימים האחרונים במטרה לגבש רשימה של עורכי דין שיביעו בה תמיכה במכתב פומבי; מצד שני, פנתה אלשיך לכמה שופטים החברים בנציגות השופטים, שהיא עומדת בראשה, במטרה לבחון אפשרות שהנציגות עצמה תפרסם הודעת גיבוי באלשיך.

ל"גלובס" נודעו גם "קווי ההגנה" שאותם תטען אלשיך בפני הנציב ובכל פורום נוסף שבו יתבררו העובדות בעניינה:

* התיקונים בפרוטוקול משקפים אמירות שנאמרו באולם, ולא נרשמו בזמן אמת בשל המהומה.
* השינויים בפרוטוקול הם סגנוניים בעיקרם ואינם מהותיים.
* עורכי הדין קיבלו את טיוטת הפרוטוקול ממזכירת השופטת בניגוד לכללים.
* הפרוטוקול לא היה חתום כדין, ולפיכך בית המשפט "לא קם מכיסאו".
* בניגוד לטענת הלשכה, עורך הדין הנוסף שתמך בגירסתו של עו"ד ארגז איננו בעל אינטרס הפוך, אלא שניהם בעלי אותו אינטרס.

עוד נודע ל"גלובס" כי לדברי שופטים רבים, שהתבטאו בענייין זה בפורומים סגורים בימים האחרונים, "אם התוספות לפרוטוקול הן אכן מהותיות, זה דבר איום ונורא", וכן שאמון הציבור במערכת המשפט הוא הגורם החשוב בפרשה זו.

על-פי חלק מההערכות, אלשיך תחליט על פרישה מוקדמת ממערכת המשפט, במקום לעבור הליכים מבזים בפני המוסדות המשמעתיים של השופטים.

"דברים חסר שחר"

ממערכת בתי המשפט נמסר הערב בתגובה כי "הדברים שפורסמו הינם חסרי שחר, אשר לא היו ולא נבראו. טרם פרסום הכתבה לא ביקש הכותב את תגובת מערכת בתי המשפט לדברים או את תגובתה של כבוד סגנית הנשיאה השופטת ורדה אלשיך.

"בניגוד לפרסום, עד למועד זה לא נתקבלה כל פנייה שהיא על-ידי השופטת אלשיך, ועל כן היא אף לא זומנה על-ידי נציב תלונות על שופטים.

"יתרה מכך, הטענה כי השופטת אלשיך פועלת לגיבוש מכתבי תמיכה בה, בין מעורכי דין ובין מחברי הנציגות, מוכחשת מכל וכל, ולא ברור מהו הבסיס העובדתי עליו מסתמך הכותב.

"כמו כן, לא ברור על מה מתבסס הכותב בציינו את 'קווי ההגנה' אותם לכאורה תטען השופטת ומניין ידוע לו מה חושבת השופטת. זאת ועוד, השופטת אלשיך אינה שוקלת פרישה, ולא ברור מהיכן שואב הכותב את הערכותיו. בנסיבות אלה, אנו רואים פרסום זה בחומרה רבה".