סוף-סוף: אינטרנט אלחוטי ברכבות החל ממארס הקרוב

הפיילוט יתחיל בחודש מארס הקרוב ויופעל בתחנות ת"א מרכז והאוניברסיטה כמו גם בשתי רכבות ■ הפרויקט יושלם עד חודש אוקטובר ■ עלות המכרז הסתכמה ב-23 מיליון שקל

רכבת ישראל מצטרפת סוף סוף למאה ה-21 ומתקינה בקרונות הרכבת והתחנות אינטרנט אלחוטי. רכבת ישראל הודיעה היום (ב') על זכייתה של חברת מוטורולה סולושנז העולמית במכרז לספק שירותי אינטרנט בכל מערך הרכבות ותחנות הרכבת של החברה. עלות המכרז הסתכמה ב-23 מיליון שקל.

על פי תנאי המכרז, כבר בחודש מארס הקרוב יופעל פיילוט בתחנות ת"א מרכז (ארלוזורוב) ותחנת ת"א אוניברסיטה כמו גם בשתי רכבות דו-קומתיים עם אפשרות להרחבת הפיילוט לעוד 6 רכבות נוספות. הפרויקט צפוי להיות מושלם עד חודש אוקטובר הקרוב כשעם השלמתו, יהיו לנוסעים גישה לאינטרנט בכל 53 תחנות הרכבת וב-620 קרונות. היקף הפרויקט צפוי להסתכם ב-23 מיליון שקל ל-10 שנים שבמסגרתן חברת מוטורולה תקים, תתחזק ותפעיל את השירות.

"חברת רכבת ישראל מבינה כי במקביל להקמת מסילות, תחנות ורכישת קרונות וקטרים, אני רואה חשיבות בהשקעה ניכרת בחוויית הנסיעה, כדי להביא לשינוי בהרגלי השימוש בתחבורה הציבורית של תושבי מדינת ישראל", אמר בועז צפריר מנכ"ל רכבת ישראל. "לפיכך, כבר ב-2012, תפעיל החברה אינטרנט אלחוטי בקרונות ובתחנות, יוצגו זמני יציאת והגעת רכבות און-ליין על גבי שילוט אלקטרוני בתחנות, יופעל כרטיס נסיעה חכם ועוד".

הגלישה באינטרנט בכל התחנות והרכבות תהיה בחינם.

החברה הודיעה גם על השקת אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד שבמסגרתה יוכלו המשתמשים לבדוק את לוח הזמנים של הרכבת ומחירי הנסיעה. בנוסף האפליקציה תכלול אפשרות השכמה שבמסגרתה האפלקיציה תתריע לנוסע לפני הכניסה לתחנת היעד.