מותג היוקרה מונבלאן פותח רשת בישראל

‎המותג מיוצג בישראל ע"י קבוצת פלאנט ■ הסניף הראשון נפתח בקניון רמת-אביב ■ הבעלים: "אנחנו מחזיקים ב-98% מתחום עטי היוקרה בישראל"

דווקא בתקופה שבה הדי המחאה החברתית עדיין נשמעים, החליטה קבוצת פלאנט, הנמצאת בבעלות אלי הולנדר ורינה וז'קי בר, לפתוח לראשונה בישראל חנויות של מותג היוקרה מונבלאן.

הסניף הראשון נפתח בקניון רמת-אביב, והוא אינו חדש לגמרי: מדובר בהרחבה של בוטיק ישן שפעל בקניון גם בעבר. כעת מוכפל השטח, ואיתו מקווים להכפיל את הפדיון - מ-3 מיליון אירו לשנה ל-5-6 מיליון אירו.

"ביקשנו להתרחב כי הבוטיק הקיים מאוד הצליח - ישבנו על 30 מ"ר בסך-הכול, והפדיון למטר היה בין 3 המקומות הטובים בקניון", מסביר הולנדר.

במקביל נפתח בוטיק נוסף בכיכר המדינה, והפנים מכוונות גם למתחם ממילא בירושלים.

360 סניפים בעולם

המותג מונבלאן נוסד בשנת 1906 בגרמניה. מה שהחל כחברה לייצור עטים ומכשירי כתיבה, עם קרדיט על העט הנובע הראשון, התרחב עם השנים לשעונים, תכשיטים ומגוון אקססוריז. בשנת 1990 פתחה החברה את הבוטיק הראשון בהונג-קונג, וכיום היא מונה כ-360 סניפים בכ-70 מדינות ברחבי העולם.

"אנחנו מחזיקים ב-98% מתחום עטי היוקרה בישראל", אומר הולנדר. "המתנה הכי פופולרית לרופאים היום היא עט של מונבלאן. אין אולי מתחרים רציניים בנישה הזו".

בתקופה של מחאה חברתית, הרחבה של מותג יוקרה אינה דבר מובן מאליו. אבל מבחינתו של הולנדר, המחאה החברתית חיה ובועטת מחוץ לתחומי רמת-אביב. "בבועה המקומית זה לא קיים", הוא אומר, "תראו מה הולך פה מסביב בקניון, בשעות עבודה הכול מלא. נתב"ג מפוצץ, לא מוצאים מקום בטיסות. אנשים מחפשים לפנק את עצמם".

לדבריו, "די הפתיע אותנו שבישראל יש קהל כל-כך גדול למוצרים לא זולים, שיוציאו 800-900 שקל לארנק וסכום כפול לעט. מנגד, הרבה מהקליינטים קונים פריטים שלנו כדי לשמור על סמל סטטוס גם כשהם כבר לא משויכים לשם.

"מי שרוצה להיראות מצליח ואין לו כסף לשעון ב-40 אלף שקל, יכול לקנות לעצמו עט של מונבלאן ב-1,700 שקל - מספיק שיראו את סמל הכוכב על העט, והוא כבר ייחשב בחוג הנכון. כך שגם לקהל הביניים יש לנו מה להציע. במחיר תיק של לואי ויטון אפשר לקנות כמה פריטים של מונבלאן".