"פרמיית הסיכון על המניות - הגבוהה ביותר מאז 1950"

מתלבטים אם לקנות עכשיו מניות? על פי פרמיית הסיכון על ה-S&P500, כדאי לכם ■ הפרמייה עומדת על 6.1% - שיא של יותר מחצי מאה ■ כהנוביץ': "הפרמייה ברמות שלא נראו"

האם בתקופה זו כדאי להיכנס לשוק המניות בוול סטריט, או דווקא להתבצר באג"ח ממשלתיות? בכלל פיננסים מציינים כי על פי חישוב פרמיית הסיכון על מדד ה-S&P500 בוול סטריט, התשואה הגלומה במניות בארה"ב הינה הגבוהה ביותר (באופן יחסי לאג"ח הממשלתיות ל-10 שנים) שניתן להשיג מבחינה היסטורית, מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת.

כיצד נעשה החישוב? פרמיית הסיכון הינה ההפרש בין התשואה על נכס בעל סיכון לנכס חסר סיכון. כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב עומדות על 1.87% ואילו תשואת המניות של מדד ה-S&P500 עומדת על 8%.

פרמיית הסיכון על מניות / מתוך: סקירה של כלל פיננסים
 פרמיית הסיכון על מניות / מתוך: סקירה של כלל פיננסים

"הירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות חסרות הסיכון בארה"ב ומול רמת הרווחים ביחס למחיר המניות - הביאה את פרמיית הסיכון להון על שוק המניות בארה"ב, לרמות שלא נראו לפחות חצי מאה", מסביר אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים.

את תשואת ה-S&P500 הצפויה מחשבים על בסיס ממוצע הרווח הצפוי ליחידת מדד, חלקי כמות היחידות במדד. ממוצע הרווח עומד על כ-105.3 דולר, כאשר הרמה הנוכחית של המדד עומדת על כ-1,316 נקודות - מכאן, נגזרת תשואה של 8%, מה שמעמיד את פרמיית הסיכון עצמה על רמה של 6.13% - הרמה הגבוהה ביותר מזה חצי מאה ויותר.