הלמן-אלדובי: יוסי מימן חייב להחזיר 20 מ' ד' שקיבל מאמפל

בהלמן-אלדובי מציינים כי בשנים 2007-2008 קיבל מימן את ההלוואה מאמפל בערבות אישית ■ עינת פאר מהלמן: "על חברי הדירקטוריון להסביר התנהגותם" ■ אמפל: "הלמן זורים חול בעיני הציבור"

חברי דירקטוריון אמפל אינם ממהרים לדרוש מבעל השליטה בחברה יוסי מימן, להחזרה לה חוב של כ-20 מיליון דולר שקבל ממנה בשנים האחרונות - כך טוענת היום (ב') עינת פאר, אנליסטית האשראי של הלמן-אלדובי.

בית ההשקעות הוציא היום מכתב דחוף לחברה, בו הוא דורש מהדירקטורים באמפל "להסביר את התנהגותם" ולציין מדוע אינם דורשים ממימן, להחזיר את סכום ההלוואה אותה קיבל בערבות אישית.

"לא סביר כי בעל השליטה אינו עומד בהתחייבותו כלפי החברה בשעה שהחברה אינה עומדת בהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח", כותבת פאר. "ביניהם קופות הגמל, ובכך פוגעת בכספי הפנסיה של העמיתים".

נציין כי להלמן-אלדובי החזקות בהיקף של כמה מיליוני שקלים באמפל, מתוך חוב של כמעט כמיליארד שקל למחזיקי האג"ח של החברה.

בבית ההשקעות מציינים כי ב-2007 העמידה אמפל לחברת מרחב אשר בשליטתו של מימן כ-10 מיליון דולר - הלוואה אשר הורחבה בעוד כ-10 מיליון דולר בשנת 2008. ההלוואה עצמה מגובה בערבות אישית של מימן וניתנת להמרה לזכויות בפרויקט האתנול של הקבוצה בקולומביה.

"להערכתו, לא צפויים לנבוע מזכויות אלה תזרימי מזומנים ואין וודאות להצלחת הפרויקט", מסביר פאר. "לפיכך סביר שאין כדאיות בהמרה".

אמפל נקלעה לקשיים עקב סדרת פיצוצים בצינור הגז של חברת EMG המצרית בה מחזיקה אמפל 12.5%, אשר אירעו מספר פעמים בשנת 2011 והשביתו את הזרמת הגז לישראל. אמפל, המחזיקה בחובות של כ-870 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, הסתמכה על הדיבידנדים שהיו אמורים להגיע מ-EMG, כמקור לפירעון חוב האג"ח.

מאמפל נמסר: "צר לנו על כך שהלמן אלדובי ממשיכים לזרות חול בעיני הציבור תוך כדי הסתרת ניגודי העניינים והאינטרסים הסמויים שלהם בנושאים אלה.

ניסיון להפריח באוויר סיסמאות פופוליסטיות שאין מאחוריהם ולא כלום לא ישנה את עמדת אמפל המתעקשת להגיע להסדר דחיית חוב ללא תספורת כלשהי, תוך כדי תשלומי ריבית שוטפים, זאת בניגוד לעמדת הלמן אלדובי הקוראת לתספורת משמעותית".