כלל תעשיות ביוטכנולוגיה בניסוי לטיפול בתסמונת MCI

החברה הבת של כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, אברהם פרמסיוטיקלס, החלה בטיפול בחולה הראשון במסגרת ניסוי קליני II Phase בחולים הסובלים מ-mild cognitive impairment

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה מתכבדת להודיע כי אתמול (ב') הודיעה לה אברהם פרמסיוטיקלס בע"מ, חברה בת המוחזקת על ידה בשיעור של כ-21%, כי החל הטיפול בחולה הראשון במסגרת ניסוי קליני II Phase בחולים הסובלים מ-mild cognitive impairment, באמצעות המוצר המוביל של אברהם, ladostigil.

מטרת הניסוי הנה בדיקת בטיחות ויעילות של התרופה בהתוויה האמורה, והוא ייערך במתכונת של ניסוי מבוקר, אקראי, רב מרכזי וכפול סמיות.

הניסוי יכלול כ-200 חולים, שיחולקו באופן שווה לשתי קבוצות: האחת תטופל בתרופה, והשנייה תטופל בפלסבו. הטיפול ייארך שלוש שנים. הניסוי ייערך בכ-12 מרכזים רפואיים באירופה ובישראל. להערכת אברהם, גיוס החולים לניסוי צפוי להסתיים בתוך כשנה.

במקביל, ממשיכה אברהם בביצוע ניסוי Phase IIb נוסף, בו נבחנת יעילות התרופה, במינון שונה, בטיפול במחלת האלצהיימר.

MCI, "פגיעה קוגניטיבית קלה", הנה תסמונת המוגדרת כשלב ביניים בין הזדקנות נורמלית לבין שינויים קוגניטיביים חמורים יותר המאפיינים דמנציה (שיטיון). ה-MCI כרוכה בבעיות זיכרון, קשיי שפה, ובבעיות חשיבה ושיפוט. למרות ש-MCI עשויה להתבטא במגוון תסמינים, כאשר היא מלווה בעיקר בבעיות זיכרון, היא נחשבת לשלב מקדים של מחלת האלצהיימר.