אייכל: "הצמיחה ב-2012 תהיה גבוהה יותר מהתחזיות"

הכלכלן הראשי של מיטב משווה בין תחזיות ב"י והאוצר, לבין הצמיחה בפועל ב-6 השנים האחרונות: "בבנק ובאוצר נוקטים בתחזיות סולידיות - הצמיחה בפועל גבוהה יותר"

תחזיות הצמיחה של בנק ישראל נמוכות בכ-0.9% בממוצע בהשוואה לשיעור הצמיחה בפועל - כמעט אחוז שלם של צמיחה, כך מציין היום (ג') רון אייכל, הכלכלן הראשי של מיטב.

אייכל מתייחס לפרסום תחזית הצמיחה העדכנית של בנק ישראל, שצופה צמיחה של 2.8% בשנת 2.8%; זאת ועוד, במשרד האוצר עדכנו באחרונה את תחזית הצמיחה ל-3.2% בשנה הנוכחית - "בדומה להערכת מיטב", מציין אייכל.

לדבריו, על בסיס הפרסומים האחרונים בדקו במיטב את טיב תחזיות חטיבת המחקר של בנק ישראל ושל משרד האוצר בשש השנים האחרונות (2006-2011), והשוו בין התחזיות לבין הצמיחה בפועל.

"צמיחת התוצר ב-6 השנים האחרונות הייתה בממוצע 4.3%, לעומת ממוצע תחזיות של 3.4% בבנק ישראל וממוצע של 3.1% באוצר - קרי תחזיות ב"י והאוצר נמוכות בכ-0.9% ו-1.2% בהתאמה מהתחזית בפועל", מציין אייכל.

לפיכך, לדבריו, התחזיות הסולידיות שמפרסמים בנק ישראל והאוצר - ניתן לצפות ששיעור הצמיחה יהיה גבוה יותר מהתחזיות ב-2012. "ייתכן כי בבנק ובאוצר מרגישים בנוח עם מתן תחזיות שמרניות שמשמעותן האופרטיבית היא שמירה על המסגרת התקציבית", הוא מסכם.