רשות החשמל: צרכנים יוכלו לחסוך כ-10% בחשבון החשמל

מליאת הרשות אישרה את תוכנית "תעו"ז פשוט לצרכנים ביתיים", אשר מאפשרת להסיט צריכות לשעות זולות יותר ■ המטרה: חיסכון של מאות שקלים בשנה בעלות החשמל

בשורה למי שצורך חשמל בעיקר בשעות הלילה: צרכנים ביתיים שירצו בכך יוכלו לעבור להסדר חדש שבמסגרתו יחויבו בתשלום חשמל על-פי עלויות ייצור החשמל לחברת החשמל. להערכת הרשות משפחה ממוצעת תוכל לחסוך 10% מחשבון החשמל השנתי שלה אם תצליח להסיט את הפעלת מכונת הכביסה, מייבש הכביסה, מדיח הכלים ודוד חימום המים לשעות השפל הזולות במהלך עונות הקיץ והחורף.

לדברי ראש אגף ההסדרה ברשות החשמל עודד אגמון "זה הסדר שטוב לכלל המשק ולצרכן הביתי כאחד. אי אפשר שלא להרוויח מההסדר החדש כיון שהנחינו את חברת החשמל שגם במקרה שצרכן ישלם יותר כתוצאה מהמעבר להסדר החדש - הצרכן יוכל לבקש מהחברה להחזיר לו את ההפרש, בתום השנה". כמו כן ציין אגמון כי תעריף החשמל בעתיד מתכוונת הרשות להרחיב עוד יותר את ההסדרים השונים ותקבע הסדרים נוספים לצרכנים ביתיים.

לפי החלטת מליאת הרשות מאתמול החל מה-19 לפברואר יורחב הסדר התעריף המשתנה השעתי (התעו"ז) לאלה מבין 2 מיליון צרכני המתח הנמוך (הצרכנים הביתיים) שיבקשו זאת. התעו"ז הונהג עד היום לצרכני החשמל הגדולים במשק, אך בשונה מהתעו"ז העסקי שכולל גם תעריף ביניים (גבע) יונהגו בתעו"ז הביתי רק שתי רמות מחירים: תעריף פסגה ותעריף שפל - וגם הם רק בעונות הקיץ והחורף. בעונות המעבר (סתיו ואביב) שנמשכות 7 חודשים נקבע תעריף נמוך מהתעריף הנוכחי (ראה טבלה), שהוא קבוע לכל עונות השנה ולכל שעות היממה.

תעריף עונת הקיץ יחול בחודשים יולי ואוגוסט ותעריף עונת החורף יחול בחודשים דצמבר ינואר ופברואר. מדובר בחודשי צריכת השיא של חברת החשמל והמעבר להסדר החדש אמור להקל עליה מאד לספק את צריכת החשמל בשעות צריכת השיא ולמנוע הפסקות חשמל יזומות.

על-מנת לתמרץ את חברת חשמל להרחיב את השירות קבעה רשות החשמל כי החברה תקבל תשלום חד-פעמי של 100 שקלים עבור כל צרכן שיבקש להצטרף לתעו"ז הביתי. צרכנים שיבקשו לעבור להסדר יידרשו להחליף את המונה הביתי שלהם במונה תעו"זי וכתוצאה מכך יתייקר התשלום החודשי הקבוע שהם משלמים לחברת החשמל בכ-7 שקלים לחודש ויעמוד על 21.62 שקלים עבור מונה חד-פאזי ו-23.02 שקלים עבור מונה תלת-פאזי. התשלום הקבוע משולם בנוסף לתשלום המשתנה עבור צריכת החשמל החודשית.