פסטיבל אדמוני במיוחד

כמדי שנה חוגגים בנגב את פסטיבל דרום אדום, ובכל פעם קצת אחרת. אטרקציות חדשות, מסלולים חדשים, הפתעות

היא עמדה באמצע השדה בשכמייה אדמונית ובידה סל אדום. מכל עבר צילמו אותה, אבל לקארין הייתה אג'נדה משלה, והיא פיזרה חיוכים ופלירטטה עם אלפי הכלניות שהקיפו אותה. אחר-כך הצטרף "בן-גוריון". בקור הדרומי הוא עטה מכנסיים קצרים וחולצה מקופלת שרוולים, ופיזז בתוך המרבדים, מקפיד לא לרמוס ולו פרח אחד. הוא הדגים עמידת ידיים ודיבר עם "כיפה אדומה" על פרחים, על ציונות ועל יישוב הנגב.

המופע המקדים הזה היה אות הפתיחה לפסטיבל דרום אדום שנפתח היום, ויימשך חודש שלם, עד שלושה במארס. כמדי שנה חוגגים בנגב המערבי את פריחת הכלניות בשדות אדומים לנצח. האירוע האמור התקיים ביער שוקדה, הסמוך למושב שוקדה. העילה: שביל חדש שנפרץ ביער, כדי לאפשר גישה ליער בנפרד מהמושב הדתי, שנועל שעריו בשבת. השביל החדש עוקף את המחסום הרוחני ומוליך לחלקה קסומה בעומק היער.

אלישע מזרחי, נציג הקרן הקיימת, מבצעת הפרויקט, סיפר שפתיחת הציר החדש היא הסנונית הראשונה במיזם שמטרתו לחבר את יישובי שדות נגב עם יער בארי. אורך הקטע הראשון הוא 3.5 קילומטרים, והוא מסדיר את תנועת כלי הרכב שבעבר הייתה פרועה וגרמה נזקים. ביום שישי בעוד שבועיים (17.2) יתקיימו ביער פעילויות לכל המשפחה, כולל דמויות (דמיוניות ומציאותיות) שיספרו סיפורים, וגם שוק איכרים (15:00-11:00).

לכלניות בנגב המערבי יש אפקט משיכה מהפנט בגלל הפיזור בשטח גדול שיוצר מסה קריטית. הפסטיבל שיתקיים בכל סופי השבוע של פברואר הוא הזדמנות להתוודע לאתרים שאחרת אולי לא היה לכם דרייב לפקוד. אחרי שתכירו תשמחו לחזור שוב, כי למרות האזוטריות והמרחק (שלא לומר הנידחות), יש בהם מטען חמידות יוצא דופן.

במושב שדה צבי, בכפר "סגול", הכרנו את אורי ואת "ווייט" (לבן) נצר, זוג שהפיק במשך שנים את פסטיבל סגול ומאס באינטנסיביות. כתחליף הם הקימו כפר אקולוגי לאירוח הכולל גם חוויית מודעות. שוטטתי בכפר בין אוהל הטיפי לצימר ולבקתת הבוץ, בין בריכות השכשוך לגינת התבלינים, ובין 500 העצים שניטעו במקום, וראיתי פשטות, חיבור טוטאלי לטבע ואהבת הסביבה. בכפר מתקיימות בסופי שבוע סדנאות התפתחות, בהן סדנאות קול בשילוב קערות קריסטל שווייט מפיקה מהן צלילים קוסמיים מופלאים. לקריסטל גל קול שלם שפועל כמו קרן לייזר ממוקדת וממלא את הנפש ברוגע. בהדגמה נפעמנו מקולה המזוכך ומעוצמתה הפנימית.

כחלק מהחבילה מגיש הזוג ארוחות בריאות צמחוניות. דגמנו קציצות סלק, פויקה של דגנים, קטניות וירקות, מרקים, טחינה אתיופית מונבטת ועוד. האוכל היה מגוון, עשיר וטעים. בסוף השבוע הקרוב (4.2) יתקיימו בכפר שלל סדנאות: בנייה בבוץ, שתילה, תזונה, קערות וביו-דאנסה (ריקוד ומוזיקה), ויהיו גם מופע תיאטרון קרקס משפחתי, דוכני מזון וטיפולים (סבב א': 9:00, ב': 13:00, 50 שקלים. לינה מ-50 שקלים בקמפינג עד 550 לזוג בצימר, טל' 08-9933950).

גם אצל השכנים שמח. תמר ועוזי מנור עזבו אף הם את הכרך לטובת הנגב והמרחבים, ובחרו במוצאה ההולנדי של תמר כנושא המאפיין שלהם. כך נולדה החווה ההולנדית, שבה הקימו במו ידיהם חמישה צימרים מבוץ, אוהל לקבוצות ובית קפה שפעיל בימי חמישי בערב (16:00-22:00) ומשדר "אני קופי שופ הולנדי" (רק בלי העשבים...). בימי שישי בפסטיבל יתקיים בחווה יריד שבו ימכרו מזכרות, עוגיות, גבינות ומאכלים מהולנד, ויציגו בו גם אמנים ובשלנים מהאזור (9:00-16:00). (לינה: מ-100 שקלים ליחיד באוהל הקבוצתי עד 400 שקלים לזוג בבקתה טל' 077-3210385).

במצפה גבולות יחגגו את ט"ו בשבט (4.2) עם שפע חוויות: בנייה בבוץ, שתילת תבלינים, סיור חקלאי, שוק איכרים וטעימות (10:30-15:30, טל' 1-800-200-104). במנחת שדה תימן יהיה מטס כדורים פורחים (24-25.2) ועוד. בכמה אתרים יצאו השנה ביוזמה מקסימה: אפשר לרכוש סל רב שימושי עתיר הפתעות (גבינות, ירקות אורגניים/אוכל הודי/איטלקי). אמנון עוזיה מטבע הבשור הדגים לנו סל נדיב בירקות אורגניים טריים ורעננים שהוא מגדל. 50-70 שקלים, תלוי בתוצרת היומית (טל' 1-800-259090). בלילות חמישי מופעים שווים (אסף אבידן, הקליק, בלקן ביט בוקס) ועוד.

תוכנייה מלאה של כל הפעילויות באתר: www.habsor.co.il, טל' 072-2510271. יש גם אפליקציה חינמית לסמארטפון: "דרום אדום" באפסטור ובמרקט.