זעם במגזר החרדי על דברי פישר בכנס הרצליה

ל"גלובס" נודע כי שני המנהיגים הפוליטיים של התנועות החרדיות בכנסת, הרב משה גפני מיהדות התורה, וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, צפויים בשעה הקרובה להוציא הודעות גינוי על חלק מנאומו של פישר

זעם במגזר החרדי על דבריו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, היום בכנס הרצליה. ל"גלובס" נודע כי שני המנהיגים הפוליטיים של התנועות החרדיות בכנסת, הרב משה גפני מיהדות התורה (יו"ר ועדת הכספים), וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, צפויים בשעה הקרובה להוציא הודעות גינוי על חלק מנאומו של פישר שעסק באוכלוסיה החרדית והערבית בכנס הרצליה.

לפני זמן קצר הגיעה תגובתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שתקף בחריפות את דברי פישר וכינה אותם דברי הבל. "מאז היותנו לעם התמודדנו עם נסיונות להצר צעדנו ולמנוע המשך קיומנו, אך לשמחתנו, המשך הגידול המבורך של הציבור החרדי אינה נתונה בידיו של איש כזה או אחר. יש להצטער שאישיות בעלת שיעור קומה כמו הנגיד בחר להצטרף למקהלת ההסתה נגד הציבור החרדי, ואני מקווה שימצא דרך לחזור בו מדברי הכפשה אלו".

פישר הפנה היום ביקורת נוקבת כלפי החרדים בשל ההשתתפות המועטה שלהם בשוק העבודה: "יש לי כבוד ליהדות אבל זה צריך להשתנות, המצב שבו החרדים - החלק באוכלוסיה שצומח במהירות - לא משתתף בשוק העבודה. פחות מ-40% מהם עובדים - זה לא יכול להימשך וצריך לעצור את זה. אם זה יימשך לטווח ארוך יהיה מאוד קשה למשק לספק מה שמצפים: חיים ברמה מכובדת. זה האתגר בטווח הבינוני".

יו"ר ועדת הכספים משה גפני, הגיב: "הראייה של פישר בכל נושא החיים היא אך ורק כלכלית, וזו ראייה מוטית לחלוטין. כך הייתה מדיניותו בנושא הדיור, המשכנתאות ובנושא השירותים החברתיים - כי הממשלה 'חייבת' לאזרחיה. כך, גם דעתו לגבי משפחות ברוכות ילדים. הנגיד צריך לדעת שהעולם לא נבחן דרך החור של הגרוש. כל ילד שנולד לעולם, הוא עולם של אושר ושמחה".

יו"ר ועד עובדים מחוז ירושלים, דויד וזנה, איש חרדי בעצמו, אשר נמצא בסכסוך עם הנגיד, אמר: "נאה דורש, נאה מקיים. אין חרדים בבנק ישראל, כי הם מופלים בהיותם חרדים בתחילת הדרך. הנגיד הסכים לקבל 9 עובדים ערבים ו-3 עובדים אתיופים, אבל מסרב לקבל חרדים".