74 הרוגים במשחק כדורגל במצרים: אש חיה על אוהדים

אוהדי קבוצת "אל-מסרי" ירדו בהמוניהם למגרש - ורדפו את שחקני "אל-אהלי" שנמלטו על נפשותיהם ■ המשטרה הגיבה בירי אש חיה

בימים של חוסר ודאות במצרים, אפילו במגרש הכדורגל העניינים יוצאים מכלל שליטה: המשחק המרכזי של המחזור ה-17 בליגת העל המצרית, שהסתיים הערב בניצחונה של קבוצת "אל-מסרי" על "אל-אהלי" בפורט-סעיד, הסתיים במותם של עשרות בני אדם ובפציעתם של מאות, כשאלפים מאוהדי הקבוצה המנצחת ירדו למגרש והפכו את כר הדשא לזירת הקרב.

החגיגות הפכו עד מהרה לאנדרלמוסיה שלמה, כשהטלוויזיה המצרית המתעדת את המתרחש מתקשה לעמוד בקצב ההתרחשויות על המגרש. בתמונות נראים שחקני שתי הקבוצות נמלטים על נפשם לחדרי ההלבשה, בעוד שעשרות אוהדים מנסים לפגוע בשחקני "אל-אהלי".

כוחות הביטחון שהתפרסו על כר הדשא ניסו לשווא למנוע את התפרצות הזעם של האוהדים, שסירבו להתפנות. בשידורי הטלוויזיה נשמעו גם קולות ירי באש חיה. העימותים גלשו גם אל מחוץ לאצטדיון, ואש פרצה במתחם מחוצה לו. בין ההרוגים, על פי הדיווחים - גם שבעה אנשי כוחות הביטחון.

עד כה נספרו בהתפרעות לפחות 74 הרוגים ויותר מ-300 פצועים. "עשרות פצועים מקבלים טיפול, ראיתי גם גופות הרוגים", סיפר מאמן השוערים של קבוצת "אל-אהלי", אחמד נאג'י. בעקבות האירועים בוטל המשחק שיועד להיערך בהמשך הערב, בין הקבוצות "זמאלק" ל-"אל-איסמאעילי".

מראות האלימות במגרשי הכדורגל במצרים הם עניין שכיח, במיוחד במפגשי הצמרת בין "אל-אהלי" ל"זמאלק". מדי שנה נפצעים עשרות בני אדם בעימותים בין האוהדים, ולעיתים גם נהרגים.