מה גרם לסטנלי פישר לתקוף אתמול את החרדים?

גורם ממשלתי בכיר מאוד: פיטר דויל, מנהל המשלחת של ה-IMF מאוד מוטרד מהסוגיה והיא תקבל התייחסות מיוחדת בדוח הקרוב של קרן המטבע

מה גרם לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לבקר באופן חריף וחריג את המגזר החרדי על אי השתתפותו בכוח העבודה? גורמים ממשלתיים בכירים מאוד מסרו היום ל"גלובס" כי התשובה טמונה בשאלות קשות שהעלה ראש משלחת קרן המטבע הבינלאומית (IMF), פיטר דויל, הנמצא בימים אלו בארץ.

לפי אותם גורמים, בפגישות הרבות שקיים דויל עם בכירי בנק ישראל, האוצר והממשלה, דויל הביע את דאגתו משיעור ההשתתפות הנמוך בשוק העבודה, לרבות שיעור זה בקרב הגברים החרדים שהוא נמוך באופן חריג. מתברר כי דויל לא שמע את התשובות שהוא ציפה לשמוע ואף רמז כי הנושא יקבל התייחסות מיוחדת בדוח ה-IMF הקרוב שצפוי להתפרסם ב-13 בחודש. נזכיר כי גם מין זו, מספר 2 ב-IMF נמצא בימים אלו בישראל לכבוד כנס הרצליה.

דויל הביע גם דאגה מדחיית העלאת גיל הפרישה עבור נשים ומרמת הריכוזיות הגבוהה במשק כלשונו אך בכירי הקברניטים הסבירו לו כי בשבועת הקרובים צפויה ועדת הריכוזיות לצאת עם מסקנות ושינויים בנושא.

נזכיר כי נגיד בנק ישראל התייחס למצב ההשכלה, ההשתתפות בכוח העובדה והעוני בקרב חרדים ואמר 7 פעמים תוך דקות ספורות כי המצב הנוכחי "לא יכול להימשך" וחייב שינוי דרמטי. עם זאת, הנגיד ציין טובה כי ישנם 6,000 חרדים במכללות, וזה שינוי מרענן. דברי פישר העירו את כעסם של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני, אשר גינו בחריפות את הנגיד.