לאומי: "להחזיק בסקטור האנרגיה מעל למשקל השוק"

בבנק לאומי ממליצים להחזיק בסקטור האנרגיה והפרמצבטיקה מעל למשקל השוק, ובנק הפועלים מעריך כי בשנה הקרובה צפויה מגמה חיובית בתוצאות העסקיות בענפי הכימיה והפרמצבטיקה

"שוק המניות המקומי ממשיך להתאפיין בדשדוש, תוך מחזורי מסחר נמוכים מאוד", מציינים בבנק הפועלים בסקירת השוק השבועית שלהם. "נראה כי השוק עבר בחודשים האחרונים תהליך של 'התנקות', וכי עתה המשקיעים המקומיים יושבים על הגדר וממתינים להתפתחויות הכלכליות, לפני שיכריעו לאן פני השוק לחודשים הקרובים".

השבוע פורסם מדד אמון הצרכנים המקומי, אשר ירד בינואר ב-1.6 נקודות, ל-130 נקודות. בבנק הפועלים מציינים כי "חרף הירידה במדד בינואר, רמתו בשנה האחרונה יציבה יחסית. במחלקה הכלכלית מציינים הרעה במדד הציפיות בחמשת החודשים האחרונים. לדבריהם, נתוני המשק מצביעים על קצב צמיחה של 3%, שהוא אומנם איטי ביחס לצמיחת המשק בשנים האחרונות, אך עדין גבוה בהשוואה לכלכלה הגלובלית".

"שוק העבודה שמר אף הוא על איתנות יחסית, עם אבטלה של 5.4%. בנוגע לצריכה הפרטית, כאן נרשמים נתונים מעורבים: בפדיון בענפי המסחר והשירותים חלה ירידה, למול עליה ברכישות בכרטיסי אשראי. קצב הצמיחה של הצריכה הפרטית הואט במחצית השניה של 2011, אך אמון הצרכנים נותר יציב יחסית, כך שאין צפי להאטה נוספת בצריכה, על פי המחלקה הכלכלית".

בהתקרבנו לעונת הדוחות בשוק ההון המקומי, בבנק הפועלים מעריכים כי "בשנה הקרובה צפויה מגמה חיובית בתוצאות העסקיות בענפי הכימיה והפרמצבטיקה, בעוד שבענפי התקשורת והביטוח צפויה מגמה שלילית. ביתר הענפים צפויה מגמה מעורבת בתוצאות העסקיות".

2012 - שנת מבחן לחובות באירופה

"המשבר בגוש האירו צפוי להוסיף ולרכז את מירב תשומת הלב הגלובלית", מעריכים בבנק הפועלים. "מחזור החובות יוסיף להיות הבעיה המרכזית בגוש האירו בשנת 2012, עת איטליה תעמוד למבחן עם מחזור חובות של כ-160 מיליארד אירו, כבר ברבעון הראשון של 2012. עם זאת, מסתמן כי יוון קרובה להסכמה עם הסקטור הפרטי בנוגע לתספורת של 70% על אגרות החוב שלה, ועל פי מרבית ההערכות, האינטרס הפוליטי של המדינות המובילות יוביל להמשך קיומו של גוש האירו, גם אם פרישה של מדינה או שתיים מהגוש בלתי נמנעת".

"במבט לעתיד אנו סבורים כי הכלכלה המקומית עודנה חזקה, וכי תוצאות החברות בשנה הנוכחית תצגנה שיפור ביחס ל-2012. מכלול זה, יחד עם רמות מחירים נוחות להשקעה במנית רבות, מביאות אותנו להמשיך ולהמליץ על הגדלה הדרגתית ומדודה של החשיפה המנייתית בתיקים בראיה לטווח הבינוני והארוך".

גם בבנק לאומי צופים כי ב-2012 אירופה תמשיך לרכז עניין. "עם תחילת השנה, אנו צופים כי ההתרחשויות באירופה ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים, והתנודתיות הגבוהה שלוותה את המסחר בשנת 2011 תימשך. נוסיף כי התמחור הנוכחי משקף נאמנה את האתגרים הרבים העומדים בפני החברות בשוק המקומי ובראשן התמודדות עם ההידוק הרגולטורי, קושי במימון הפעילות ומודעות הצרכן הישראלי לכוחו. למרות האמור, רמת המחירים הנוכחית נראית אטרקטיבית למשקיעים ארוכי טווח שאינם חוששים מתנודתיות, שכן רמת המכפילים נמוכה ביחס לעבר".

"במבט ענפי, להערכתנו מומלץ להחזיק בסקטור האנרגיה והפרמצבטיקה מעל למשקל השוק".

"להערכתנו, האפיק הממשלתי יושפע בשנה הקרובה מיכולת גוש האירו להתמודד עם משבר החובות ומן ההתפתחויות באפיק הקונצרני הנוגעות ליכולת החברות בשוק המקומי למחזר חוב ולגייס אשראי. במישור האינפלציוני, נראה כי האינפלציה צפויה גם השנה להיות בתחום יעד יציבות המחירים כפי שמשתקף גם מציפיות השוק. לאור האמור אנו ממשיכים להחזיק בתמהיל מאוזן בין האפיק השקלי לזה הצמוד. ההערכות הרווחות בשוק ממשיכות להצביע על המשך תוואי של ירידה בריבית המוניטארית. בנוסף, הביקושים המקומיים צפויים לתמוך ברמת התשואות באפיק הממשלתי, גם בהתחשב בגידול הצפוי בגיוסים. בשל האמור, אנו סבורים כי ניתן להשקיע במח"מ השקעה בינוני-ארוך באפיק הממשלתי".